“ETKİLİ İLETİŞİM VE SUNUŞ BECERİLERİ” SEMİNERİ

ADANA ŞUBE ( )
22.04.2014 (Son Güncelleme: 22.04.2014 11:41:39)

Ziraat Mühendisleri Odası Adana Şubemiz tarafından “Etkili İletişim ve Sunuş Becerileri” eğitimi düzenlendi.

Odamız toplantı salonunda düzenlenen eğitimde, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Tülay Üstündağ. etkili iletişim, beden dili ve sunuş becerileri konularında katılımcıları bilgilendirdi.

İletişimin önemine vurgu yapan Dr. Tülay Üstündağ; iletişimin davranış değişikliği meydana getirmek üzere düşünce, bilgi, duygu, tutum, alışkanlık, değer yargısı ve becerilerin paylaşılması süreci olduğunu belirtti.

İletişim bütünlük arzettiğine de değinen Üstündağ, "İletişimde sözcükler, eller, gözler gibi bütünlüğünden soyutlayarak ve süreçteki bir kesitine bakarak değerlendirmeye çalışmak yanıltıcıdır. İletişim biçimindeki bütün özellikler birbirlerinden ayrılmayan parçalardır. Ayakta duran birinin bacaklarının birbirine dolamasının güvensizlik olarak algılanması,  öfkeden yüz hatları gerilmiş bakarken bakışlarla ‘sana kızgın değilim` denmesi gibi."

ETKİLİ SUNUŞTA İLK ADIM: SUNUMUN BAŞLANGICI

Etkili bir sunumun başlangıç, geliştirme ve sonuç aşamalarından oluştuğunu belirten Üstündağ, sunuş yapanın sorumlulukları ve olmazsa olmazları konusunda katılımcıları uyardı.

* Etkili sunuşa giderken; burundan derin nefes almak ve ağızdan vermek. Nefes alıp verme işini bir iki kez tekrarlamak.

* Sunum başlamadan önce ilk gelenlerle ikili-üçlü sohbet etmek!

* Hemen söze başlamayıp, kendine ve dinleyicilere gözlerle kısa bir tanışma süresi vermek! Dinleyicilere; "Merhaba, iyi akşamlar, günaydın, hoşgeldiniz vd." seslenmek!

* Gülen bir yüz ifadesi, söylenecek ilk söz, karşılaşma anındaki selamlaşma biçimi, yapılacak ilk etkinlik (Örn. ısınma-tanışma oyunları), arka planda çalması için seçilen müzik vd. sunuşun daha sonrası ile ilgili dinleyiciye bir tahminde bulunma fırsatı verir ve duyuşsal açıdan onun sunuma hazırlanmasını sağlayabilir.

İyi bir başlangıç kazanmanın yarısıdır! Dinleyenler can evinden yakalamalıdır!

* Sunum yapan kişi, dinleyicilerle selamlaşmalı ve kendini tanıtmalıdır. Sunuş yapan kişinin kısa özgeçmişi, grup için zihindeki belli soruların yanıtlanmasında katkı getirebilir.

* Dinleyicilerin, sunum yapan kişiye duyduğu güven ve onun uzmanlığı arasında anlamlı bir ilişki vardır. Sunuma hazırlıklı gelen (küçük kağıt-kart), daha önceki çalışmaları hakkında bilgi veren ve bunları ilk dakikalarda hissettiren kişi, dinleyiciye güven verir.

* Dinleyicilere yapılması/maması gerekenlerin ve dinleyici sorumluluklarının neler olduğu başlangıçta söylenmelidir. "Sorularınız olursa söz alabilirsiniz, örneklerinizi açıklayabilirsiniz, not tutabilirsiniz vd."

* Üstesinden gelmek için... Kendi aralarında konuşanlar... Sağıyla, soluyla meşgul katılımcılar... Cep telefonundan ayrılamayanlar... Yalnız soru sormuş olmak için soru sormaya hazırlananlar...

* Başarılı bir sunumun başlangıcı, sunumun amaçları üzerinde dinleyicilerin ilgisini çeker ve hedeflere odaklanılmasını kolaylaştırır. Sunum sonunda ne elde edeceğini bilen dinleyici, sürece etkin olarak katılabilir.

* Sunum söz verilen zamanda başlamalıdır. Bu tutum çağdaş insanın sahip olması gereken en önemli niteliklerinden biridir. Zaman kavramının öğrenme sürecine yansıması, sunum yapanın hazır konumda bekleyen dinleyicilere saygısı biçiminde adlandırılabilir.

Seminer sonunda Şube Başkanımız Semih Karademir, bir Pazar gününü ayırıp bu önemli konuda bizleri aydınlattığı için Dr. Tülay Üstündağ`a teşekkür edip, tüm katılımcılar adına orkide çiçeği takdim etti.

Okunma Sayısı: 281
Fotoğraf Galerisi