TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞI’NIN, ZİRAAT MÜHENDİSLERİNE TOPRAK KORUMA PROJESİ HAZIRLAMA EĞİTİMİ VERMESİNE İLİŞKİN İŞLEMİNİN VE VARSA DAYANDIĞI İDARİ KARARIN İPTALİ İLE VERİLEN SERTİFİKALARIN İPTALİ VE YÜRÜTMESİNİN DURDURULMASI İSTEMİ İLE DAVA AÇTIK

GENEL MERKEZ ( )
17.07.2006 (Son Güncelleme: 12.07.2008 11:46:16)

YÜRÜTMENİN DURDURULMASI İSTEMLİDİR.

DANIŞTAY İLGİLİ DAİRESİNE SUNULMAK ÜZERE

DANIŞTAY BAŞKANLIĞINA

DAVACI           : TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası

VEKİLİ             : Av.Zühal DÖNMEZ

DAVALI           : T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı

KONU              : Davalı Bakanlığın Toprak Koruma Projesi Hazırlama Eğitimi vermesine ilişkin işlemin ve varsa dayandığı kararın iptali ile Yürütmenin Durdurulmasına  karar verilmesi talebidir.

OLAYLAR         : 19 Temmuz 2005 gün, 25880 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanunu”nun Toprak Koruma Projelerinin Hazırlanmasını düzenleyen 12.maddesinde,  Toprak Koruma Projelerinin en az bir Ziraat Mühendisi sorumluluğunda hazırlanacağı hükme bağlanmıştır.  Bu Kanunun uygulanmasını gösteren 15 Aralık 2005 gün, 26024 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanunu Uygulama Yönetmeliği” nin 12. maddesi de, hazırlanacak toprak koruma projelerinin uzman bir ziraat mühendisi tarafından hazırlanıp valiliklerce onaylanacağını belirtmektedir.

Sözü edilen yasa ve yönetmelikte uzmanlığın belirlenmesi koşulları ve Toprak Koruma Projesi hazırlama eğitimi konusunda bir düzenleme bulunmamaktadır. Buna rağmen, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’nın “Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü”, 1–5 Mayıs 2006 tarihlerinde bir eğitim yapmış, 24–28 Temmuz 2006 tarihlerinde ise bir eğitim daha yapacağını duyurmuştur. İdarenin “Toprak Koruma Projesi Hazırlama Eğitimi Duyurusu” işlemi yasal dayanaktan yoksundur

İPTAL NEDENLERİ      :

1) İdarenin Serbest Çalışanlara Eğitim Verme Görev ve Yetkisi Bulunmamaktadır.

Bakanlıkların Kuruluş ve Görev Esaslarını düzenleyen  3046 sayılı Kanunda Bakanlıklara, kendi personeline hizmet içi eğitim verme görevi verilmişse de, personeli olmayan kişilere herhangi bir eğitim verme görevi yüklenmemiştir.  Kanunun 31.maddesinde, Bakanlık merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatı ile bağlı ve ilgili kuruluşların eğitim planını hazırlamak, yayınlamak ve uygulanmasını takip etmek, bakanlık personeli ile ilgili hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim programlarını düzenlemek ve uygulamakla Eğitim Dairesi Başkanlığının (Eğitim Dairesi Başkanlığının bulunmadığı Bakanlıklarda Personel Dairesi Başkanlığının) görevli olduğu  belirtilmiştir. Görüldüğü gibi, bakanlıkların  kendi personeli dışındaki kişilere eğitim vermek gibi bir görevi bulunmamaktadır.

Davalı İdarenin de 3046 sayılı Kanun ve ilgili diğer mevzuata göre, Toprak Koruma Projesi eğitimi vermeye yönelik bir görevi ve dolayısıyla bir yetkisi bulunmamaktadır. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’nın 09.08.1991 gün, 20955 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 441 sayılı “Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’nın Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname” nin ne Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’nın görevlerini sayan 2.maddesinde; ne de  sözü edilen eğitim programını uygulayan Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü’nün görevlerini sayan 9.maddesinde,  serbest çalışan ziraat mühendislerine paralı eğitim vererek kendilerini herhangi bir alanda yetkilendirebileceklerine dair görev hükmü bulunmamaktadır.

Üstelik davalı Bakanlık, yasal dayanağı bulunmayan eğitim verme işinden, bir de yasal olmayan bir şekilde gelir elde etmektedir. 3046 sayılı Kanunda Bakanlıklara bu tür bir gelir elde etme yetkisi verilmemiştir. 3046 sayılı Kanunun 40.maddesinde, Bakanlıklar ile bağlı kuruluşların ihtiyaç halinde döner sermaye işletmesi kurabilecekleri; döner sermaye işletmelerinin kurulması, sermayesi, gelirleri, işleyiş ve denetimi ile ilgili esas ve usuller kanunla düzenleneceği, hükmü getirilmiştir. 969 sayılı Tarım ve Köyişleri Bakanlığının Merkez Ve Taşra Kuruluşlarına Döner Sermaye Verilmesi Hakkında Kanunda yalnızca İşletmelerin eğitim faaliyetinden söz edilmektedir. Dava konusu idari işleme konu eğitim düzenleme yetkisi ise bu kanun kapsamında bulunmamaktadır. Yasal durum böyle iken Bakanlığın, Eğitim Duyurusu ilanlarında eğitim bedeli olarak  250,00-YTL.nın Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğünün hesabına yatırılması istenmektedir. Bu durum Bakanlık Yöneticilerinin sorumluluğunu gerektirmektedir. 3046 sayılı Kanunun 34.maddesine göre; Bakanlık merkez, taşra, yurt dışı teşkilatı ile bağlı ve ilgili kuruluşların her kademedeki yöneticileri, yapmakla yükümlü bulundukları hizmet veya görevleri, bakanlık emir ve direktifleri yönünde mevzuata, plan ve programlara uygun olarak düzenlemek ve yürütmekten bir üst kademeye karşı sorumludur.

Bu nedenle, Bakanlığın toprak koruma eğitimi açması, buna yönelik olarak katılımcı başına 250,00-YTL.para toplaması, sertifika ya da yetki belgesi adı altında belge vermesi işlemlerinin tümü yasal dayanaktan yoksundur.   

2) Serbest Çalışan Mühendislere Eğitim Verme Yetkisi Müvekkil Odaya Aittir.

24.01.1992 gün, 21121 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Ziraat Mühendislerinin Görev ve Yetkilerine İlişkin Tüzük” ün “Toprak Etüdleri” başlıklı 18.maddesi ve “Sulama, Drenaj ve Tarımsal Yapılar” başlıklı 19.maddesi, toprak koruma projesi hazırlama ve uygulama alanında toprak, tarımsal yapılar ve sulama, kültürteknik ve tarım makineleri bölümü mezunu ziraat mühendislerini yetkili kılmaktadır.

Diğer yandan, Anayasa’mızın 135.maddesi anlamında kamu kurumu niteliğinde bir meslek kuruluşu olan Ziraat Mühendisleri ODASI, aşağıda sunulan mevzuattan da açıkça görüleceği üzere, kendisine üyeliği zorunlu bulunan özel sektör çalışanı ziraat mühendislerine toprak koruma projesi eğitimi vermek üzere tek yetkili Anayasal kuruluştur.

04.02.1954 gün, 8625 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanunu” nun 33.maddesi hükmü uyarınca; Türkiye’de mühendislik ve mimarlık meslekleri mensupları mesleklerinin icrasını iktiza ettiren işlerle meşgul olabilmeleri ve mesleki tedrisat yapabilmeleri için ihtisasına uygun bir odaya kaydolmak ve azalık vasfını muhafaza etmek mecburiyetindedirler”. 19.04.1983 günlü 66 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile sözü edilen maddeye eklenen fıkra, “kamu kurumu ve kuruluşları il İktisadi Devlet Teşekkülleri ve Kamu İktisadi Kuruluşlarında asli ve sürekli olarak çalışan mühendislik ve mimarlık meslekleri mensuplarının meslek ve ihtisaslarıyla ilgili odaya girmeleri isteklerine bağlıdır. Ancak bunlar, görevlerinin gereği olan işleri yaparken, mesleki bakımdan, Odaya kayıtlı meslektaşlarının yetkileriyle haklarına sahip ve onların ödevleriyle yükümlüdürler” hükmünü taşımaktadır.

06.04.2005 gün, 25778 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Ziraat Mühendisleri Odası Ana Yönetmeliği’nin “Üyelik” başlıklı 7.maddesi; “Oda’ya, Türkiye’deki üniversitelerin Ziraat Fakültelerinin lisans programlarını bitirip, Ziraat Mühendisi veya Ziraat Yüksek Mühendisi diploması alanlar, Türkiye’deki fakülte ve yüksekokulların tarımsal nitelikli programlarını bitirerek Mühendislik diploması alanlar.. üye olabilirler” hükmüne sahiptir. Aynı Ana Yönetmeliğin 10.maddesi ise; “Bu Yönetmeliğin 7.maddesinde belirtilen mühendis ve yüksek mühendisler, mesleklerinde özel olarak çalışabilmek…” için Odaya kaydolmak ve üyeliklerini sürdürmek zorundadırlar hükmünü taşımaktadır.   

Bu noktada, sözü edilen yasa ve yönetmelik hükümleri karşısında, özel sektör çalışanı olmak durumunda olan toprak koruma projesi hazırlayacak uzman ziraat mühendislerinin, Ziraat Mühendisleri ODASI’na üyelik zorunluluğu bulunduğu ortaya çıkmaktadır.

06.04.2005 gün, 25778 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Ziraat Mühendisleri Odası Ana Yönetmeliği’nin “Oda’nın Amaç ve Görevleri” başlıklı 6. maddesinin konu ile ilgili bentleri şöyledir:

ı) Meslekle ilgili proje, taahhüt, müşavirlik, sorumlu yöneticilik ve danışmanlık işlerinde üyelere gerekli belgeleri vermek, onaylamak, bu konuda gereken hukuki, idari düzenlemelerin yapılmasını sağlamak, bu amaçla gereken resmi girişimlerde bulunmak,

p) Ziraat mühendisliği öğrenimi yapan kuruluşlarla işbirliği yaparak meslek elemanlarının eğitimleri konusunda öneri ve yardımlarda bulunmak, üyeler için hizmet içi eğitim programları hazırlamak ve uygulama,

r) Tarımsal çalışmalarla ilgili büro ve firmaların tanımı, tescili ve hizmet esaslarının belirlenmesi konularında izleme, denetim ve onaylama işlemlerini yapmak…

Anılan Ana Yönetmeliğin “Oda Yönetim Kurulunun Görev ve Yetkileri” başlıklı 32.maddesinin konuyu destekleyen hükümleri de şöyledir;

h) Bu Yönetmelik ve Odaca yürürlüğe konulan diğer Yönetmelikler çerçevesinde üyelere ve üyelerin bulunduğu büro, firma, işletme, işyeri ve benzeri kuruluşlara verilen her türlü belge ve yetkileri vermek, gerekli denetlemeleri yapmak, aykırı durumların saptanması halinde kısıtlayıcı veya duruma göre kısa veya uzun süreli olarak veya süresiz engelleyici kararlar almak, gerektiğinde yetki ve belgeleri iptal etmek,

i)Üyelerin gerek kamu kuruluşları ve gerekse özel kuruluş ve kişilerle olan mesleki ilişkilerinde uyulması zorunlu hukuki esasları belirlemek, bunlara uymayı sağlamak ve uygulanmasını kontrol etmek, mesleki hizmetler karşılığı  asgari ücretler ve çalışma koşullarını belirlemek ve bunların uygulanmasını sağlamak, üyelerin iş ve sosyal güvenliklerini sağlayıcı çalışmalar yapmak ve bu kapsamda üçüncü şahıslar ve kurumlar nezdinde girişimlerde bulunmak,

v) Danışmanlık hizmeti görmek, projeye dayalı inceleme ve araştırma çalışmaları yürütmek, bunlar için gerekli alt yapıyı oluşturmak, başka kurum ve kuruluşlar adına bedel karşılığı benzeri çalışmalar yapmak.

08.11.2005 gün, 25987 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Ziraat Mühendisleri Odası Meslek İçi Eğitim, Uzmanlık ve Belgelendirme Yönetmeliği’nin “Amaç” başlıklı 1.maddesi; ”.. uzmanlık alanı ve tanımı, yetkili üyeliğin tanımlanması, yetkili üyelerin mesleki ve bilimsel çalışmaları, yaptıkları işler ile tamamlayıcı eğitimlerine dayanan uzmanlıklarının belirlenmesi, belgelendirilmesi..”  yolunda bir içerik taşımaktadır. “Kapsam” başlıklı 2.madde ise; “..uzmanlık gerektiren hizmetler için yetkili üyelerin saptanması, eğitimi ve belgelendirilmesi” konularını ilgili Yönetmeliğin kapsamı içinde saymaktadır.

“Uzmanlık konularının belirlenmesi” başlıklı 5.madde hükmüne göre Oda; “Ziraat Mühendislerinin Görev ve Yetkilerine İlişkin Tüzüğün belirlediği çalışma alanlarına uygun olarak ve bilimsel gelişmeleri değerlendirerek meslek uygulama alanlarını belirler. Uzmanlığın hangi disiplin ve konuları kapsayacağı ve belgelendirmenin ne tür koşullara dayandırılacağı, Oda tarafından belirlenir ve üyelere duyurulur”.

Aynı Yönetmeliğin 6.maddesi hükmüne göre, içlerinde (a) toprak etüd ve haritalama, (l) tarımsal yapılar, (p) çevre koruma, (u) sulama ve drenaj da bulunan ziraat mühendisliği uzmanlık alanlarında Oda, eğitim ve yetki belgesi verebilir.

Yönetmeliğin 8.maddesinde; “(a) Oda tarafından belirlenen uzmanlık konularında belge alma koşullarını sağlayan üyelere ilgili uzmanlık konusunda belge verilir, (b) Belge alma koşulları her uzmanlık konusu için ayrı olmak üzere Oda tarafından belirlenir, (c) Belge sahibi, belgenin kullanımında Odanın alacağı karlara uymak zorundadır, (d) Belge ücretleri Oda Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.. ” hükümleri bulunmaktadır.

9.madde ise, (a) Uzmanlık konuları ile ilgili olarak verilecek meslek içi eğitimler ve sınavlar, Ziraat Mühendisleri Odası Meslek İçi Eğitim Merkezi (MİEM) tarafından gerçekleştirilir, (c) Her uzmanlık konusu için ayrı olmak üzere eğitim ve sınav programları ile takvimi MİEM tarafından hazırlanır, (d)Eğitim ve sınavların kimler tarafından gerçekleştirileceği, sınavın yapılacağı yerler, eğitmenler ile sınav komisyonlarına ödenecek ücretler ve eğitimlere katılım ücreti Oda Yönetim Kurulu tarafından belirlenir, (e) Her eğitim ve sınava katılanların adı, soyadı, Oda sicil numarası, mesleği ve sınav sonuçlarını gösterir liste Oda arşivlerinde saklanır” hükümlerini içermektedir.

14.12.2005 gün, 26023 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Ziraat Mühendisleri Odası Serbest Müşavirlik, Mühendislik Hizmetleri ve Belgelendirme Yönetmeliği’nin  “Amaç” başlıklı 1 inci maddesi; ”.. serbest hizmet veren kişi ve kuruluşların mesleki denetim, kapasite ve yeterlilik açısından değerlendirilerek, belgelendirilmesi ve kayıtlarının tutulması..” hükmünü taşımaktadır. Bu bağlamda sözü edilen Yönetmelik, “Serbest Ziraat Mühendisliği Hizmet Alanları” başlıklı 5.maddesinde, bir üstte ayrıntısıyla açıklanan Meslek İçi Eğitim Yönetmeliği’nin 6.maddesinde sayılan uzmanlık alanlarına atıf yapmakta; serbest ziraat mühendisliği belgesi verilmesi, yenilenmesi ve iptali, büro tescil belgesi verilmesi gibi konularda Ziraat Mühendisleri Odası’nı yetkili ve görevli kılmaktadır.   

Görüldüğü gibi yukarıda ayrıntısı ile açıklanan mevzuat, Ziraat Mühendisleri Odası’nı, kendisine üyeliği zorunlu bulunan özel sektör çalışanı ziraat mühendislerine toprak koruma projesi eğitimi vermek üzere münhasıran yetkili saymaktadır.

Bu itibarla Ziraat Mühendisleri Odası, geçerli mevzuat uyarınca 12-21 Nisan 2006 tarihleri arasında, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi ile işbirliği içerisinde 10 günlük bir Toprak Koruma Projesi Eğitimi düzenlemiş (Ek-1)  ve Eğitim sonunda yapılan sınavı başarı ile tamamlayan, ekte isimleri ve iletişim bilgileri yer alan üyelerine (Ek–2), yine ekte bir örneği sunulan Yetki Belgesi’ni  ve  Yetki Belgesi Eki’ni vermiştir (Ek-3) . 

İdare ise, müvekkil ODA’nın eğitiminden hemen sonra, ODA’nın web sitesinde yayımlanan eğitim programını daraltarak 1–5 Mayıs 2006 tarihlerinde yalnızca kendi personelinin eğitici olduğu bir eğitim düzenlemiştir. 24–28 Temmuz 2006 tarihlerinde ise bir eğitim daha yapacağını web sitesinden duyurmuştur (Ek-4). Birinci eğitim sonrası, sertifika verdiği Ziraat Mühendislerinin yetkili olduğuna ilişkin bir yazıyı, 21 Haziran 2006 tarihli bir Talimat ile Valiliklere göndermiştir (Ek-5). Halihazırda gerçekleştirilmiş bulunan ilk eğitim duyurusunda,  Eğitim Programına katılım koşulları arasında ODA Üyeliği sayılmamıştır. Müvekkil ODA tarafından yapılan incelemelerde, Bakanlığın sertifika verdiği 39 ziraat mühendisinden 13’nün ODA üyesi olmadığı  saptanmıştır (Ek-6). Oysa yukarıda belirtildiği üzere mühendis ve yüksek mühendisler, mesleklerinde özel olarak çalışabilmek için Odaya kaydolmak ve üyeliklerini sürdürmek zorundadırlar. Bu yasal zorunluluğa karşın Bakanlığın, ODA üyesi olmayan, dolayısıyla mesleğinde özel olarak çalışabilme hakkı bulunmayan ziraat mühendislerine toprak koruma projesi hazırlama yetkisi vermesi idari işlemi sakatlamaktadır.

Yine yukarıda belirtildiği gibi, 24.01.1992 gün, 21121 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Ziraat Mühendislerinin Görev ve Yetkilerine İlişkin Tüzüğün “Toprak Etüdleri” başlıklı 18.maddesi ve “Sulama, Drenaj ve Tarımsal Yapılar” başlıklı 19.maddesi uyarınca; toprak koruma projeleri ancak toprak, tarımsal yapılar ve sulama, kültürteknik ve tarım makinaları bölümü mezunu ziraat mühendisleri tarafından yapılabilir, diğer bölüm mezunu ziraat mühendisleri bu alanda yetkili değillerdir. Buna karşılık Bakanlığın, uygun olmayan bölümlerden mezun ziraat mühendislerine de sertifika verdiği saptanmıştır. Bu konuda verilebilecek örnek, Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Gıda Bilimi ve Teknolojisi bölümünden 1992 yılında mezun olan Sayın Emsal Çoban’a ilişkindir. İsmi geçen meslekdaşımız, 24.01.1992 günlü Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe girmiş olan Yetki Tüzüğünün geçici 1.maddesindeki hükmü de (Tüzüğün yürürlüğe girdiği tarihten önce diploma aldıkları lisans dalları dışındaki konularda mesleki faaliyette bulunmuş olan ziraat mühendislerinin durumlarını belgelemeleri koşuluyla bu alandaki yetkileri kullanma hakları saklıdır) karşılamamasına rağmen, Bakanlıktan sertifika almıştır. Müvekkil ODA’ya üye olmayan sertifika almış ziraat mühendisleri için de benzer bir durumun olabileceği düşünülmektedir.

İdarenin eğitim ilanlarında da farklılıklar bulunmaktadır. Eğitimin yapıldığı ilk duyuruda, Ziraat Fakültelerinin Toprak, Kültürteknik, Tarım Makinaları, Tarımsal Yapılar ve Sulama Bölümünden mezun veya bu konularda en az 5 yıl çalıştığını belgeleyen diğer bölümlerden mezun kamuda görev yapmayan Ziraat Mühendislerine eğitim düzenleneceği ve başarılı olanlara sertifika verileceği  belirtilmekte iken, 24-28 Temmuz 2006 tarihleri arasında yapılacağı belirtilen diğer ilanda ise Ziraat Fakültelerinin Toprak, Kültürteknik, Tarım Makinaları, Tarımsal Yapılar ve Sulama Bölümünden mezun veya bu konularda daha önce çalıştığını belgeleyen diğer bölümlerden mezun Ziraat Mühendislerine eğitim düzenleneceği ve başarılı olanlara yetki belgesi verileceği  ifade edilmiştir. Bu durum, idarenin zaten yasal olmayan uygulamasının kendi içerisinde de eşitsizlikler içerdiğini göstermektedir.  Bütün bunlar, idarenin istikrarlılığı ve sürekliliği ilkelerine aykırılık oluşturmaktadır.

3) Yürütmenin Durdurulmasına Karar Verilmesi Zorunludur

Valiliklere yazılan talimat ekine idarece 5 günlük eğitim verilen kişilerin listesi konularak, bu alanda yetkili olan müvekkil ODA’nın 10 günlük eğitim alan uzman üyelerinin yetki belgeleri yok sayılmaktadır. Ayrıca davalı idarenin, Toprak Koruma Projesi Hazırlama Eğitimi vermeye devam edeceği açıktır. İkinci eğitim duyurusu da yapılmıştır. Ülke topraklarının korunması, toprağın doğal fonksiyonlarını sürdürebilmesi gibi önemli işlevi bulunan Toprak koruma projelerinin hazırlanması konusunda yetkin olmayan ve yetkisi bulunmayan kişilerin yetkilendirilmeye çalışılması telafisi imkansız zararların doğmasına neden olacaktır. Bunun önüne geçebilmek için acilen Yürütmenin Durdurulmasına karar verilmesini talep ediyoruz.

HUKUKİ NEDENLER      : Anayasa, İYUK, 3046 sayılı Kanun, 7472 sayılı Kanun,  5403 sayılı Kanun, ZMO Tüzüğü, Ziraat Mühendislerinin Görev ve Yetkilerine İlişkin Tüzük, Yönetmelikler, İlgili tüm  mevzuat.

DELİLLER                     : Bakanlığın Eğitim Duyuruları, eğitim verilenlerin listesi, ilgili tüm deliller.

SONUÇ VE SİSTEM       : Yukarıda açıklanan nedenlerle; davalı idarenin, ziraat mühendislerine  Toprak Koruma Projesi Hazırlama Eğitimi vermesine ilişkin işlemin ve varsa dayandığı idari kararın iptaline, verilen sertifikaların iptaline, yeni eğitim programlarının yapılacağı açık olduğundan idarenin eğitim vermesi işleminin Yürütülmesinin Durdurulmasına karar verilmesini, yargılama giderleri ile vekalet ücretinin davalı tarafa yükletilmesini saygı ile arz ve talep ederim.

Av.Zühal DÖNMEZ

Davacı Vekili

EKİ:     1) Eğitim Programı İçeriği

           2) ZMO Eğitimine Katılanların Listesi

           3) ZMO Yetki Belgesi ve Yetki Belgesi Eki Örneği

           4) TKB Eğitim Duyuruları

           5) TKB’nın Valiliklere Gönderdiği Yazı

           6) Üye olmayanlar listesi

           7) Vekaletname

Okunma Sayısı: 3295
 

Yorumlar

Yorumlar moderator kontrolünden geçmektedir.
e-Posta adreslerinin gerçekliği kontrol edilir.

YORUMLAR BÖLÜMÜNÜN KURALLARI:
Yazılan tüm yorumlar moderator kontrolünden geçmektedir. Moderator yorum yazanlara veya üçüncü kişilere hakaret ya da bu kişilerle ilgili küçültücü sözler içeren yorumları yayına uygun görmez ve siler. Sayfanın niteliğine göre tüm yorumlar moderator kontrolunden geçerek yayınlanıyor olabilir. Bu durumda yorumlarınız anlık olarak yayına girmez. Yine de yayına girmiş olsa dahi moderator daha sonra aynı yorumu yayından kaldırabilir. Moderator kontrollu yayın niteliği taşımayan forumlarda yazılan yorumlar anlık yayına girer fakat moderator yayınının devamında sakınca gördüğü yorumları yayından kaldırabilir. Yazılan yorumların güvenilirliğini artırmak amacıyla yorum yazana ait e-posta adreslerinin gerçekliği kontrol edilebilir. Bunun için e-posta adresine kontrol bağlantısı içeren e-posta gönderilir ve bu bağlantıya tıklanılması beklenir. Forumlarda yazılan yorumların kamu düzenini bozucu, genel ahlaka aykırı, başkalarını rahatsız edici ve yasalara aykırı olmaması çok önemlidir. Yorumların sorumluluğu tamamen yazarına aittir.