HÜKÜMET SÖZCÜSÜ VE ADALET BAKANI CEMİL ÇİÇEK EKSİK BİLGİLER VE YANLIŞ KARŞILAŞTIRMALARLA KAMUOYUNU YANILTMAKTADIR

GENEL MERKEZ ( )
20.10.2003 (Son Güncelleme: 20.10.2003 11:24:16)

HÜKÜMET SÖZCÜSÜ VE ADALET BAKANI CEMİL ÇİÇEK EKSİK BİLGİLER VE YANLIŞ KARŞILAŞTIRMALARLA KAMUOYUNU YANILTMAKTADIR

HÜKÜMET SÖZCÜSÜ VE ADALET BAKANI SAYIN CEMİL ÇİÇEK 13 EKİM 2003 TARİHLİ BAKANLAR KURULU TOPLANTISI ARDINDAN YAPTIĞI BASIN TOPLANTISINDA, ÖĞRENCİ YERLEŞTİRME SİSTEMİNDE DEĞİŞİKLİK YAPMAYI AMAÇLAYAN YASA TASARISI KAPSAMINDA GÜNDEME GELEN TARTIŞMALARDA EĞİTİMİN KALİTESİ SORUNUNA DİKKAT ÇEKEREK, TÜRKİYE’NİN BUGÜNKÜ EĞİTİM SİSTEMİYLE MESLEKSİZLER TOPLUMU HALİNE GELDİĞİNİ BELİRTMİŞ VE İMAM-HATİP OKULLARI İLE ZİRAAT FAKÜLTELERİNİ KARŞILAŞTIRARAK; “MADEM Kİ, İMAM-HATİP OKULLARINA BU KADAR İHTİYAÇ YOK; FAZLASINI KAPATALIM. HEPİMİZ BİLİYORUZ Kİ İŞSİZ ZİRAAT MÜHENDİSLERİ DERNEĞİ DİYE DERNEK VAR. ŞU ANDA, BENİM BİLDİĞİM TÜRKİYE'de en az 15-20 bin herhangi bir işi olmayan, hatta bizde gardiyan olarak çalışan, en son açtığımız zabıt katibi imtihanlarına girmek için müracaat eden ziraat mühendisleri var. Fazladan 15 bin ziraat mühendisi var diye ziraat fakültesini kapatmak, Türkiye'DE BU KADAR ARKEOLOĞA İHTİYAÇ MI VARDEYİP ARKEOLOJİ BÖLÜMLERİNİ KAPATMAK GİBİ DEĞERLENDİRMELERİ, BENCE BİR BÜTÜNLÜK İÇİNDE YAPMAK GEREKİR. MESELEYİ, İDEOLOJİK AÇIDAN TAHTEREVALLİNİN BİR TARAFINA İMAM-HATİP OKULLARINI, DİĞER TARAFINA DA BİR BAŞKALARINI OTURTARAK TARTIŞMAK TOPLUMDA BİR KISIM YANLIŞ DEĞERLENDİRMELERE SEBEBİYET VERİR” İFADELERİNİ KULLANMIŞTIR.

SAYIN BAKANIN İDEOLOJİK TARTIŞMALAR DIŞINDA KONUYA BAKARAK DOĞRU DEĞERLENDİRMELER YAPABİLMESİ İÇİN, ÖNCELİKLE BAZI VERİLERİ ANIMSATMAK GEREKMEKTEDİR.

• 8. BYKP - TARIMSAL YAPILAR VE YAPISAL DÜZENLEMELER ÖİK RAPORU’NA GÖRE; ÜLKEMİZDE, KURU ALANLARDA 200 HEKTARA BİR VE SULU TARIM ALANLARINDA 100 HEKTARA BİR TEKNİK ELEMAN İSTİHDAMI İLE 157.500 ZİRAAT MÜHENDİSİNE İSTİHDAM YARATABİLECEK BİR POTANSİYEL BULUNMAKTADIR.

• BUNA KARŞILIK, GÜNÜMÜZE DEĞİN ZİRAAT FAKÜLTELERİNDEN MEZUN OLAN ZİRAAT MÜHENDİSİ SAYISI 65.000’DİR.

• ÜLKEMİZDE 20’Sİ EĞİTİM ÖĞRETİM VEREN TOPLAM 23 ADET ZİRAAT FAKÜLTESİ BULUNMAKTADIR.

• BU FAKÜLTELERDEN YILDA YAKLAŞIK 2000 ZİRAAT MÜHENDİSİ MEZUN OLMAKTADIR.

• TERCİH SİSTEMİNDEN MEZUNİYET SONRASI İSTİHDAMA KADAR BİR ÇOK BOYUTTA, DİĞER MESLEK DİSİPLİNLERİNDE DE OLDUĞU GİBİ, ZİRAAT FAKÜLTELERİNDE DE KALİTE SORUNU YAŞANMAKTADIR.

• DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI VERİLERİNE GÖRE; TARIMSAL KAMU YÖNETİMİNDEN SORUMLU TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞINDA 31.136 MEMUR GÖREV YAPARKEN 14.606 KADRO BOŞTUR. GENEL BİR DEĞERLENDİRME İLE TARIMSAL KAMU YÖNETİMİNDE MEMUR KADROSUNUN % 50’Sİ BOŞTUR; İŞÇİLER VE SÖZLEŞMELİLERDE HESABA KATILDIĞINDA BU ORAN % 27 OLARAK ORTAYA ÇIKMAKTADIR.

• ÜLKEMİZDE 1980’Lİ YILLARDAN SONRA PLANLI KALKINMANIN TERK EDİLEREK UYGULAMAYA SOKULAN SERBEST PİYASAYA DAYALI EKONOMİK MODEL VE DEVLETİ KÜÇÜLTME POLİTİKALARI SONUCU, ZİRAAT MÜHENDİSLİĞİ MESLEĞİ DIŞINDA BİRÇOK MESLEK DİSİPLİNİ ALANINDA İSTİHDAM SORUNU YAŞANMAKTADIR.

BU VERİLER DOĞRULTUSUNDA SAYIN BAKAN’IN TALİHSİZ AÇIKLAMASINI KINIYORUZ VE AŞAĞIDAKİ SAPTAMALARI OKUMASINI - KAMUOYUNU DOĞRU BİLGİLENDİRMESİNİ BEKLİYORUZ.

• ÜLKEMİZDE BİNLERCE ZİRAAT MÜHENDİSİ İSTİHDAM POTANSİYELİ OLMASINA KARŞIN YETERLİ İSTİHDAM KOŞULLARININ YARATILMAMASI, “YATIRIMA BÜTÇE” YERİNE “FAİZE BÜTÇE” DİYEN BİR ANLAYIŞIN ESERİDİR.

• 1980 YILINA KADAR 5 ADET ZİRAAT FAKÜLTESİ MEVCUTKEN, EĞİTİM KALİTESİ VE İSTİHDAM BOYUTU DEĞERLENDİRİLMEDEN ALTYAPISI OLMAYAN ÇOK SAYIDA ZİRAAT FAKÜLTESİ AÇILMASININ SORUMLUSU DÖNEMİN SİYASİ İKTİDARLARIDIR.

• KAMUNUN ETKİN HİZMET VERMESİNE ÇALIŞMAK YERİNE, KAMUYU KAMBUR OLARAK TOPLUMA TANITARAK TARIMSAL KİT’LERİ VE KAMUSAL HİZMET ALANLARINI ÖZELLEŞTİRMEYE ÇALIŞANLARIN, ORTAYA ÇIKARTTIKLARI OLUMSUZ SONUÇTAN YAKINMAYA HAKLARI YOKTUR.

• TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞI’NA VE DİĞER KAMU KURUMLARINA 13 YILDIR SINAVLA ZİRAAT MÜHENDİSİ ALINMADIĞI BİR ORTAMDA, POLİS, ÖĞRETMEN, GARDİYAN, ZABIT MEMURU KADROLARI İÇİN AÇILAN SINAVLARA ZİRAAT MÜHENDİSLERİNİ KABUL EDEREK İSTİHDAM EDENLERİN, ‘BELLİ AMAÇ’LARA YÖNELİK ÇALIŞMALARINI TOPLUMDAN GİZLEMEK İÇİN, YAPTIKLARI YANLIŞ UYGULAMALARI, AMAÇLARINI GERÇEKLEŞTİRMEK ÜZERE GEREKÇE OLARAK KULLANMALARI HAKSIZDIR, KABUL EDİLEMEZ.

• LAİK BİR TOPLUMDA FARKLI DİNLERİN VE MEZHEPLERİN DİNSEL EĞİTİM GEREKSİNİMİNİN DEVLETÇE KARŞILANMASI DURUMU, YAŞANAN GERÇEKLER DOĞRULTUSUNDA TARTIŞILMASI GEREKİRKEN, KADINLARIN İMAM OLAMADIKLARI BİR DİNSEL YAPIDA BİNLERCE GENÇ KIZIN İMAMHATİP OKULLARINA ALINMASINA GÖZ YUMANLAR, BU OKULLARI “ARKA BAHÇELERİ” OLARAK GÖRENLER YANİ OLAYA İDEOLOJİK BAKANLAR, KENDİLERİNE YÖNELTİLMESİ GEREKEN ELEŞTİRİLERİ BAŞKA HEDEFLERE YÖNELTMEYE KALKIŞARAK KAMUOYUNU YANILTMAMALIDIRLAR.

ODA’MIZ, DÜNYADAKİ DEĞİŞİMİ İZLEYEREK BİLİMSEL VE TOPLUMSAL GERÇEKLER DOĞRULTUSUNDA ZİRAAT MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİM-ÖĞRETİMİ VE İSTİHDAM KOŞULLARINI DEĞERLENDİRMEKTEDİR. 59. HÜKÜMETİN AYNI ÖLÇÜTLERLE KONUYU GÜNDEME TAŞIMASI DURUMUNDA GEREKLİ HER TÜRLÜ KATKI SUNULACAK OLUP, İDEOLOJİK KAYNAKLI TUTUMLAR VE YANLIŞ KARŞILAŞTIRMALARLA TOPLUMUN YANILTILMASINA İZİN VERİLMEYECEKTİR.

KAMUOYUNA SAYGI İLE DUYURULUR.

GÖKHAN GÜNAYDIN
BAŞKAN
YÖNETİM KURULU ADINA

Okunma Sayısı: 3671