“İTHALAT 2 MİLYON TONU BULABİLİR”- REFERANS, “BUĞDAYDA KALİTE DÜŞTÜ İTHALAT ARTACAK” - CUMHURİYET, “BUĞDAYIN KALİTESİ DÜŞTÜ İTHALAT TEDİRGİNLİĞİ BAŞLADI” – DÜNYA – TERCÜMAN – MERHABA – MEMLEKET -

KONYA ŞUBE ( )
28.07.2009 (Son Güncelleme: 28.07.2009 12:01:22)

ZMO Konya Şube Başkanımız Hasan Hüseyin MOTUK, basına yaptığı açıklamada süneyle mücadelede geç kalındığı için Konya Ovası'nda üretilen buğdayın yaklaşık yüzde 60'ında kalitenin düştüğünü, bu yıl buğday ithalatının 2 milyon tonu bulabileceğini söyledi.

   ZMO Konya Şube Başkanımız Hasan Hüseyin MOTUK, hasadın tamamlanmasına kısa bir süre kala ekmeklik buğdayın fiyatının 50 ile 53 kuruş arasında işlem gördüğünü belirtti. Bu yıl bol yağışla birlikte rekoltenin yüzde 80 arttığını ancak, süneyle mücadelede geç kalındığı için Konya Ovası‘nda üretilen buğdayın yaklaşık yüzde 60‘ında kalitenin düştüğünü dile getiren Başkan MOTUK, şunları kaydetti: ‘‘Ovanın pek çok yerinde süne mücadelesine zamanında başlanamadı, süne miktarı arttı. Yumurtalarından çıkan süneler emgi yaparak hububatta kalitenin düşmesine neden oldu. Bunu hasat edilen buğdaylar pazara gelmeye başladıkça daha net görüyoruz. Pazara gelen buğdayların bir çoğunda yüzde 2 ile 4 oranında süne emgisi tespit ediyoruz. Aslında süne emgi oranı normalde 1‘in altında olması gerekiyordu. Süneden zarar görmüş buğdayın miktarı, toplam hasadın yaklaşık yüzde 60‘ı kadar. Bu yüzde 60 düşük kaliteli buğdayın da yaklaşık yüzde 30‘u doğrudan yemliğe gidecek ve para etmeyecek. Öte yandan, ağırlıklı olarak Konya‘da kurulu olan ve ihracat yapan un fabrikaları, kaliteli un için kaliteli buğdaya ihtiyaç duyuyor.‘‘
   Çiftçinin ve un fabrikalarının buğdayın kalitesi konusunda tedirginlik yaşadığını, bunun için ithalatın kaçınılmaz göründüğünü savunan Başkan MOTUK, ‘‘Geçen yıl 3 milyon tonun üzerinde buğday ithalatı yapılmıştı. Bu yıl ise rekolte artışına rağmen buğday ithalatı 2 milyon tonu bulabilir‘‘ dedi.
  Başkan MOTUK, süne emgili buğdayların piyasada talep görmemesi veya en az 10 kuruş düşük fiyattan satılması nedeniyle, pek çok üreticinin, ‘‘acaba daha yüksek fiyata buğdayımı verebilir miyim?‘‘ düşüncesiyle TMO‘nun alım merkezlerinin kapısına dayandığını, buğdayı analiz ederek satın alan TMO‘nun ise adeta hedef tahtası haline getirilmeye çalışıldığını savundu.

Okunma Sayısı: 1202
Fotoğraf Galerisi