MİMARLAR ODASI'NIN, ODAMIZIN VE ÜYELERİMİZİN "TARIMSAL YAPILAR"ALANINDAKİ YETKİSİNİN İPTALİNE YÖNELİK AÇTIĞI DAVA

GENEL MERKEZ ( )
20.03.2006 (Son Güncelleme: 20.03.2006 17:10:35)

DANIŞTAY SAYIN BAŞKANLIĞI'NA

YÜRÜTMENİN DURDURULMASI İSTEMLİDİR

DAVACI : TMMOB MİMARLAR ODASI BAŞKANLIĞI

VEKİLİ : AV. BERNA ÇELİK

KONUR SOKAK NO: 4/2 KIZILAY/ANKARA

DAVALI : L- TMMOB ZİRAAT MÜHENDİSLERİ ODASI

2- TÜRK MÜHENDİS VE MİMAR ODALARI BİRLİĞİ

3- BAŞBAKANLIK

D. KONUSU : 8 KASIM 2005 TARİH VE 25987 SAYILI RESMİ GAZETE'de yayımlanan "Türk Mühendis ve Mimar Odalan Birliği Ziraat Mühendisleri Odası Meslek İçi Eğitim, Uzmanlık ve Belgelendirme Yönetmeliği" nin 6. maddesinin (1) ve (s) bentlerinin ve yönetmeliğin dayanağı olan 24 Ocak 1992 tarih ve 21121 sayılı Resmi Gazete'DE YAYIMLANARAK YÜRÜRLÜĞE GİREN "ZİRAAT MÜHENDİSLERİNİN GÖREV VE YETKİLERİNE İLİŞKİN TÜZÜK" ÜN 19. MADDESİNİN İPTALİ İLE YÜRÜTMELERİNİN DURDURULMASINA KARAR VERİLMESİ İSTEMİDİR.

İLAN TARİHİ: 08.11.2005

AÇIKLAMALAR

I- DAVA KONUSU EDİLEN DÜZENLEMELER;

8 KASIM 2005 TARİH VE 25987 SAYILI RESMİ GAZETE'de yayımlanan "Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Ziraat Mühendisleri Odası Meslek İçi Eğitim, Uzmanlık ve Belgelendirme Yönetmeliği"nin 6. maddesinin (1) ve (s) bentlerinin hukuka ve yasalara aykırı olması ve dayanak durumundaki "Ziraat Mühendislerinin Görev ve Yetkilerine İlişkin Tüzük" ün 19. maddesinin de 7472 sayılı Ziraat Yüksek Mühendisliği Hakkında Kanuna aykırı olması nedeniyle Sayın Mahkemenizde bu iptal davasının açılması zorunlu olmuştur. İptalini istediğimiz Yönetmelik düzenlemesi ile dayanak "Ziraat Mühendislerinin Görev ve Yetkilerine İlişkin Tüzük" ün 19. maddesi düzenlemesi şöyledir;

• "Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Ziraat Mühendisleri Odası Meslek İçi Eğitim, Uzmanlık ve Belgelendirme Yönetmeliği"nin 6. maddesinin;

"Ziraat Mühendislerinin tek başına tasarlamaya, uygulamaya, kabule ve imzaya yetkili ve sorumlu olduğu uzmanlık alanları şunlardır:

a) Toprak etüt ve haritalama,

b) Bitkisel üretim ve ıslah,

c) Hayvansal üretim ve ıslah,

ç) Tohumculuk,

d) Kimyasal gübreler ve gübreleme,

e) Zirai mücadele,

f) Zirai karantina,

g) Tarım ilaçları,

h) Yem sanayi ve yem kontrolü,

ı) Tarım işletmelerinin planlanması ve projelendirilmesi,

i) Tarımsal araştırma ve yayım,

j) Tarla içi geliştirme hizmetleri,

k) Tapu, kadastro ve haritacılık hariç olma üzere arazi toplulaştırması hizmetleri,

l) Tarımsal yapılar,

m) Tarımsal kooperatifçilik,

n) Tarımsal kredilendirme,

o) Tarım sigortası,

ö) Su ürünleri,

p) Çevre koruma,

r) Tarım alet ve makineleri ile tarımsal enerji,

s) Peyzaj ve çevre düzenleme,

ş) Gıda sanayii ve gıda kontrolü hizmetlerine ilişkin alt uzmanlık alanları,

t) Kapalı alan ilaçlama hizmetleri,

u) Sulama ve drenaj,

ü) Laboratuar kurma ve işletme,

Yukarıda (1), (p), (r), (s), (ş), (t), (u), (ü) bentlerinde sayılan uzmanlık alanlarında öğrenim gören ziraat mühendisleri ve ilgili diğer meslek disiplinlerine ait eğitim alan üyeler için Oda tarafından birlikte veya ayrı olarak eğitim ve yetki belgesi verilebilir. " hükmünün (l) ve (s) bentleri,

• "Ziraat Mühendislerinin Görev ve Yetkilerine İlişkin Tüzük" ün 19. maddesi;

"Tarımsal yapılar ve sulama alanında öğrenim görmüş ziraat mühendisleri, sulama suyu ihtiyacı saniyede 500 litreye kadar olan sulama tesisleri, sulama suyu ve hayvan içmesuyu sağlamak için yapılacak göletler, drenaj, toprak erozyonunu önleyici toprak ve su muhafaza edici tesisler, tarımsal yapılarla ilgili araştırma, etüd, plan, proje uygulama ve kontrol hizmetlerini yapmaya yetkilidirler.

Sulama tesislerinde, suyun tarımda kullanılmasıyla ilgili arazi tesviyesi, tarla başı kanalları, tarla grup yolları, tarla içi sulama ve drenaj tesisleri, arazi ıslahı, toplulaştırması, dağıtımı ve benzen toprak ve su kullanımını geliştirme projeleri, toprak su bitki ilişkileri etüdleri, fizibilite, planlama, projelendirme uygulama ve kontrolünde tarımsal yapılar ve sulama alanında öğretim görmüş ziraat mühendisleri çalıştırılır.

Ziraat fakültelerinde tarımsal yapılar ve sulama konusundaki öğrenimini kültür teknik, toprak ve tarım makineleri bölümlerinde görmüş olan ziraat mühendisleri de yukarıda sayılan hizmetleri yapmaya yetkilidirler. " şeklindeki düzenlemesi.

Yukarıda yer alan düzenlemeler , mimarlığın tarihsel ve evrensel gerçekliklerine, bilime, kamu yararına, hukuka, yasalara ve Anayasa'YA AYKIRIDIR.

II- YÖNETMELİĞİN İPTALİNE İLİŞKİN GEREKÇELERİMİZ;

"TÜRK MÜHENDİS VE MİMAR ODALARI BİRLİĞİ ZİRAAT MÜHENDİSLERİ ODASI MESLEK İÇİ EĞİTİM, UZMANLIK VE BELGELENDİRME YÖNETMELİĞİ"NİN 6. MADDESİNİN (1) VE (S) BENTLERİ MİMARLARIN YASAL VE MESLEKİ HAKLARINI, MİMARLIK EĞİTİMİNDEN GELEN YETKİLERİNİ GASP ETMEYE YÖNELİK DÜZENLEMELER OLUP HUKUKA AYKIRIDIR.

A) YÖNETMELİĞİN 6. MADDESİNİN (1) BENDİNDE "TARIMSAL YAPILAR" ZİRAAT MÜHENDİSLERİNİN TASARLAMAYA, UYGULAMAYA, KABULE VE İMZAYA YETKİLİ OLDUĞU UZMANLIK ALANLARI ARASINDA SAYILMAKTADIR.

HER TÜRLÜ YAPI PROJELERİNİN OLDUĞU GİBİ, TARIMSAL YAPILARIN MİMARİ TASARIM PROJELERİNİN MİMARLAR TARAFINDAN ÜSTLENİLMESİ HEM YASAL HEM DE BİLİMSEL GEREKLİLİKTİR.

YAPI TASARIMI DÜNYADA VE ÜLKEMİZDE ÖTEDEN BERİ MİMARLIĞIN İHTİSAS VE İŞTİGAL KONULARINDANDIR; MİMARLIK EĞİTİMİ DE DÜNYADA VE ÜLKEMİZDE BU ALANLARI İÇERECEK ŞEKİLDE VERİLMEKTEDİR. MİMARLIK EĞİTİMİNDE "TASARIMA GİRİŞ", "MİMARİ TASARIM", "TASARIM SORUNLARI" GİBİ DERSLER EN TEMEL DERSLER ARASINDA YER ALIR.

YASAL DÜZENLEMELERDE DE YAPILARIN MİMARİ PROJELERİNİN MİMARLARCA ÜSTLENİLECEĞİNE DAİR KURALLAR YER ALMAKTADIR.

3194 SAYILI İMAR KANUNU'nun 5. maddesinde "Yapı"; "Karada ve suda, daimi veya muvakkat, resmi ve hususi yer altı ve yerüstü inşaatı ..." olarak tanımlanmaktadır.

3194 sayılı Kanunun 38. madde düzenlemesine göre de; yapıların mimari, statik ve her türlü plan, proje, resim ve hesaplarının hazırlanması ve uygulanmasını uzmanlık konularına göre mimarlar ve mühendisler üstlenirler. Mimari projelerin mimarlar tarafından hazırlanmasına ilişkin yetki ise, Tip İmar Yönetmeliği'NİN 57. MADDESİ VE DİĞER İMAR YÖNETMELİKLERİNDE TANIMLANMIŞTIR.

TARIMSAL YAPI, FONKSİYONU NE OLURSA OLSUN BİR YAPI TÜRÜ OLDUĞUNA GÖRE; MİMARİ TASARIMLARININ VE PROJELERİNİN MİMARLAR TARAFINDAN ÜSTLENİLMESİ YASAL ZORUNLULUKTUR. ZİRAAT MÜHENDİSLERİ, TARIMSAL YAPILARIN SADECE ZİRAİ UYGULAMALAR YÖNÜYLE İLGİLİ GÖREV ALABİLİR.

ZİRAAT MÜHENDİSİNİN TARIMSAL YAPI TASARLAMA VE UYGULAMA YETKİSİ OLDUĞU YÖNÜNDEKİ DÜZENLEME YASALARA, BİLİME , KAMU YARARINA VE HUKUKA AYKIRIDIR.

B) DAVA KONUSU YÖNETMELİĞİN 6. MADDESİNİN (S) BENDİNDE "PEYZAJ VE ÇEVRE DÜZENLEME" ZİRAAT MÜHENDİSLERİNİN TEK BAŞINA TASARLAMAYA, UYGULAMAYA, KABULE VE İMZAYA YETKİLİ OLDUĞU UZMANLIK ALANLARI ARASINDA SAYILMIŞTIR.

MİMARLIK FAKÜLTELERİNDE "ÇEVRE DÜZENLEMESİ VE DENETİMİ", "ÇEVRE TASARIMI", "MİMARİDE BAHÇE DÜZENLEME-PEYZAJ" GİBİ DERSLERLE ÇEVRE DÜZENLEME BİLGİSİ VERİLMEKTEDİR. YANİ PEYZAJ VE ÇEVRE DÜZENLEMESİ, MİMARLIK EĞİTİMİNİN KAPSAMINDA OLAN BİR ALANDIR.

BU NEDENLE ZİRAAT MÜHENDİSLERİNİN TEK BAŞINA PEYZAJ VE ÇEVRE DÜZENLEME TASARIM VE UYGULAMASI YAPMA YETKİSİ OLDUĞUNU DÜZENLEYEN YÖNETMELİĞİN 6. MADDESİ (S) BENDİNİN DE MİMARLIK MESLEĞİNİN YETKİ ALANININ KISITLANMASI VE MİMARLARIN BU ALANDAKİ BİLİMSEL VE YASAL HAKLARININ ELLERİNDEN ALINMASI SONUCU DOĞURDUĞU İÇİN İPTALİ GEREKİR.

C) DAVA KONUSU YÖNETMELİK DÜZENLEMELERİ YETKİ YÖNÜNDEN DE HUKUKA AYKIRIDIR.

TMMOB'nin onayı ile Resmi Gazete'DE YAYIMLANAN YÖNETMELİĞİN 6. MADDESİNE GÖRE;

"ZİRAAT MÜHENDİSLERİNİN TEK BAŞINA TASARLAMAYA, UYGULAMAYA, KABULE VE İMZAYA YETKİLİ VE SORUMLU OLDUĞU UZMANLIK ALANLARI ŞUNLARDIR:

L) TARIMSAL YAPILAR

S)PEYZAİ VE ÇEVRE DÜZENLEME

YUKARIDA (L), (P), (R), (S), (Ş), (T), (U), (Ü) BENTLERİNDE SAYILAN UZMANLIK ALANLARINDA ÖĞRENİM GÖREN ZİRAAT MÜHENDİSLERİNE VE DİĞER MESLEK DİSİPLİNLERİNE AİT EĞİTİM ALAN ÜYELER İÇİN ODA TARAFINDAN BİRLİKTE VEYA AYRI AYRI OLARAK EĞİTİM VE YETKİ BELGESİ VERİLEBİLİR."

DAVALI ODANIN BÖYLE BİR DÜZENLEME İÇEREN YÖNETMELİK ÇIKARMA, TMMOB'nin de onaylama yetkisi bulunmamaktadır. 6235 sayılı TMMOB Kanunu, davalı Oda ve TMMOB'YE BU İÇERİKTE BİR YÖNETMELİK ÇIKARMA YETKİSİ TANIMAMAKTADIR.

6235 SAYILI TÜRK MÜHENDİS VE MİMAR ODALARI BİRLİĞİ KANUNU'nun 2. maddesinde;

"a) Bütün mühendis ve mimarları ihtisas kollarına ayırmak ve her kol için bir oda

kurulmasına karar vermek,

b)Mühendislik ve mimarlık mesleği mensuplarının, müşterek ihtiyaçlarını karşılamak, mesleki faaliyeti kolaylaştırmak, mesleğin genel menfaatlere uygun olarak gelişmesini sağlamak, meslek mensuplarının birbirleri ile ve halk ile ilişkilerinde dürüstlüğü ve güveni hakim kılmak üzere meslek disiplini ve ahlakını korumak için bütün teşebbüs ve faaliyetlerde bulunmak, " TMMOB' NİN KURULUŞ AMAÇLAN ARASINDA SAYILMIŞTIR.

YASANIN 19. MADDESİNE GÖRE ODALAR, KANUNUN 2. MADDESİNDE BELİRTİLEN AMAÇ İÇİN YALNIZ ODALARINI İLGİLENDİREN KISIMLAR İLE GÖREVLİDİRLER.

ANAYASA'nın 124. maddesinde ise; kamu tüzelkişilerinin, kendi görev alanlarını ilgilendiren kanunların ve tüzüklerin uygulanmasını sağlamak üzere ve bunlara aykırı olmamak şartıyla yönetmelik çıkarabilecekleri hükmü yer alır.

Bu düzenlemelere göre; uzmanlık alanı belirlemek ve bu içerikte yönetmelik çıkarmak davalı Ziraat Mühendisleri Odası'NIN GÖREV VE YETKİSİ KAPSAMINDA DEĞİLDİR. TMMOB'nin de bu yönetmeliği onaylama yetkisi yoktur.

Ayrıca davalı Odanın bu alanlarda öğrenim görenlere eğitim ve yetki belgesi verme yetkisinin yasal dayanağı yoktur. Uzmanlık alanları bilimsel esaslara dayanılarak Anayasa'NIN 130. MADDESİ ÇERÇEVESİNDE, TÜRK YÜKSEKÖĞRETİM SİSTEMİNİN MANTIĞI İÇİNDE BELİRLENEBİLİR.

UZMANLIK ALANLARININ BELİRLENMESİNE İLİŞKİN DAVA KONUSU DÜZENLEME 6235 SAYILI YASAYA VE ANAYASA'ya aykırıdır.

Ayrıca hiçbir bilimsel esasa dayanmayan uzmanlık ve yetki alam tanımlamalarını içeren düzenlemeler yapılmasında kamu yaran da bulunmamaktadır.

Yetki yönünden hukuka aykırı olması nedeniyle de Yönetmeliğin 6. madde düzenlemesinin Odamız üyelerini ilgilendiren (1) ve (s) bentlerinin iptaline karar verilmesini talep etmekteyiz.

d) Davalı Oda, Yönetmeliğin 6. maddesinin ilk cümlesinin "ziraat mühendislerinin tek başına tasarlamaya, uygulamaya, kabule ve imzaya yetkili ve sorumlu oldukları"

biçimindeki düzenlemesi ile, maddenin devamında sıralanan alanlarda akademik eğitimin kazandırmadığı yetkiyi dava konusu düzenlemeyle ziraat mühendislerine kazandırmaya çalışmaktadır. Bu şekilde farklı uzmanlık alanlarına el atılmakla birlikte, ziraat mühendislerinin bu alanlarda tek yetkili olması kuralı da getirilmektedir.

Dava konusu 6. maddenin (I) ve (s) bentleri düzenlemelerinin, mimarlık mesleği mensuplarının yasal ve mesleki haklarını, mimarlık eğitiminden gelen yetkilerini yok saydığından iptali gerekir.

III- TÜZÜGÜN İPTALİNE İLİŞKİN GEREKCELERİMİZ:

"Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Ziraat Mühendisleri Odası Meslek İçi Eğitim, Uzmanlık ve Belgelendirme Yönetmeliği"nin 6. maddesinin (1) bendi ve dayanağı olan "Ziraat Mühendislerinin Görev ve Yetkilerine İlişkin Tüzük" ün 19. maddesi 7472 sayılı Ziraat Yüksek Mühendisliği Hakkında Kanun'A UYGUN DEĞİLDİR.

7472 SAYILI KANUNUN 2. MADDESİNDE SÖZÜ EDİLEN "İHTİSAS YAPTIKLARI SAHALARA AİT KEŞİF, PLAN VE PROJELERİ HAZIRLAMAYA VE TATBİK ETMEYE "CÜMLESİNİN YAPI PLANLAMA, PROJELENDİRME VE YAPI ÜRETİM SÜRECİ İLE BİR İLGİSİ BULUNMAMAKTADIR.

PLANLAMA, PROJELENDİRME VE BUNLARI UYGULAMA, HUKUK, EKONOMİ, İŞLETME GİBİ MESLEKLERDE DE, O MESLEĞİN ÖZELLİKLERİNE GÖRE ANLAM TAŞIYAN SÖZCÜKLERDİR. HERHANGİ BİR YASADA, EKONOMİ, HUKUK, HASTANE YÖNETİMİ ALANLARINDA "PLAN, PROJE VE BUNLARIN UYGULANMASINDAN" SÖZ EDİLDİĞİ DURUMLARDA, HUKUKÇULAR ADLİYE SARAYI, DOKTORLAR HASTANE PROJESİ YAPIP UYGULAMAYA YETKİLİ OLDUKLARINI NASIL İLERİ SÜREMEZLERSE, ZİRAAT MÜHENDİSLERİ DE "İHTİSAS YAPTIKLARI SAHALARA" AİT YAPI ÜRETEMEZLER.

TARIMSAL YAPILAR ARASINDA SAYILABİLECEK OLAN BİTKİSEL ÜRETİMLE İLGİLİ YAPILAR, HAYVAN BARINAKLARI VEYA ÇİFTLİK EVLERİNİN PLANLANMASI VEYA PROJELENDİRMELERİNDE ZİRAAT MÜHENDİSLERİ SADECE KAVRAMSAL BİLGİ VEREBİLİRLER. BU YAPILARIN ÜRETİMİNDE TASARIM PROJELERİNİN ÇİZİLMESİ MİMARLIK MESLEK ALANINA GİREN BİR KONUDUR. NİTEKİM, TARIMSAL YAPILARIN ÜRETİMİNDE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELERE UYGUNLUK, MALZEME ÖZELLİKLERİ, YAPININ İNŞA EDİLECEĞİ ALANIN BELİRLENMESİ, YOL VE BENZERİ GEÇİTLERİN PLANLANMASI GİBİ ZİRAAT MÜHENDİSLİĞİNİN ALANINA GİRMEYEN; MİMAR, İNŞAAT MÜHENDİSİ, JEOLOJİ MÜHENDİSİ GİBİ MESLEK MENSUPLARININ ÜSTLENMESİ GEREKEN HİZMETLER YER ALIR. TARIMSAL YAPI ÜRETİMİ ZİRAAT MÜHENDİSLERİNİN GEREK EĞİTİMDE GEREKSE UYGULAMADA UZMANLIK ALANI İÇİNDE OLMAYAN BİR FAALİYETTİR.

YÖNETMELİĞİN, ZİRAAT MÜHENDİSLERİNE TARIMSAL YAPILARIN PLAN VE PROJELERİNİ HAZIRLAMA YETKİSİ TANIYAN 6. MADDESİNİN (1) BENDİNİN VE BU DÜZENLEMENİN DAYANAĞI OLAN "ZİRAAT MÜHENDİSLERİNİN GÖREV VE YETKİLERİNE İLİŞKİN TÜZÜK" ÜN 19. MADDESİNİN 7472 SAYILI ZİRAAT YÜKSEK MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA KANUN'a ve yukarıda sayılan sebeplerle kamu yararına aykırı olduğundan iptalini talep ediyoruz.

Yürütmenin Durdurulması İstemimiz;

Dava konusu ettiğimiz düzenlemelerin açıkça Anayasa'YA, HUKUKA VE KAMU YARARINA AYKM OLDUĞU VE BU DÜZENLEMELERE GÖRE UZMANI OLMAYAN ZİRAAT MÜHENDİSLERİ TARAFINDAN YAPILACAK HATALI YAPILAR İLE TELAFİSİ GÜÇ ZARARLARA YOL AÇILACAĞI DİKKATE ALINARAK ÖNCELİKLE YÜRÜTMENİN DURDURULMASINA KARAR VERİLMESİNİ TALEP ETMEKTEYİZ.

HUKUKSAL NEDENLER : ANAYASA, İYUK, 7472 SAYILI ZİRAAT YÜKSEK MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA KANUN, 3194 SAYILI İMAR KANUNU, 6235 SAYILI TMMOB KANUNU, 3458 SAYILI KANUN VE DİĞER İLGİLİ TÜM MEVZUAT.

SONUÇ VE İSTEM : YUKARIDA AÇIKLADIĞIMIZ NEDENLERLE, "TÜRK MÜHENDİS VE MİMAR ODALARI BİRLİĞİ ZİRAAT MÜHENDİSLERİ ODASI MESLEK İÇİ EĞİTİM, UZMANLIK VE BELGELENDİRME YÖNETMELİĞİ" NİN 6. MADDESİNİN (1) VE (S) BENTLERİNİN VE YÖNETMELİĞİN DAYANAĞI OLAN "ZİRAAT MÜHENDİSLERİNİN GÖREV VE YETKİLERİNE İLİŞKİN TÜZÜK" ÜN 19. MADDESİNİN İPTALİNE VE ÖNCELİKLE YÜRÜTMESİNİN DURDURULMASINA, YARGILAMA GİDERLERİYLE VEKALET ÜCRETİNİN DAVALI İDARELERE YÜKLETİLMESİNE KARAR VERİLMESİNİ SAYGIYLA ARZ VE TALEP EDERİM.

6.1.2006

DAVACI VEKİLİ

AV. BERNA ÇELİK

T.C

DANIŞTAY

SEKİZİNCİ DAİRE

ESAS NO : 2006/73

DAVACI VE YÜRÜTMENİN DURDURULMASINI İSTEYEN : TMMOB MİMARLAR ODASI

VEKİLİ______: AV. BERNA ÇELİK

KONUR SK. NO: 4/2 - KIZILAY/ANKARA

DAVALILAR____: 1-TMMOB ZİRAAT MÜHENDİSLERİ ODASI

2- TÜRK MÜHENDİS VE MİMAR ODALARI BİRLİĞİ

3- BAŞBAKANLIK

DAVANIN ÖZETİ : DAVA, 08.11.2005 TARİH VE 25987 SAYILI RESMİ GAZETE'de yayımlanarak yürürlüğe giren Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Ziraat Odası Meslek içi Eğitim, Uzmanlık ve Değerlendirme Yönetmeliğinin, Ziraat Mühendisliği Uzmanlık alanları başlıklı 6. maddesinin (l) ve (s) bendleri ile Ziraat Mühendislerinin Görev ve Yetkilerine ilişkin Tüzük'ÜN 19. MADDESİNİN HUKUKA AYKIRI OLDUĞUNDAN BAHİSLE İPTALİ VE ÖNCELİKLE YÜRÜTMENİN DURDURULMASI İSTEMİYLE AÇILMIŞTIR.

DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ HALİL YÜKSEL'in Düşüncesi : Yürütmenin durdurulması isteminin davalı idarenin savunmasının alınmasından sonra incelenmesi gerektiği düşünülmektedir.

Danıştay Savcısı Hüseyin YILDIZ'IN DÜŞÜNCESİ : 2577 SAYILI İDARİ YARGILAMA USULÜ KANUNUNUN 27 NCİ MADDESİ UYARINCA YÜRÜTMENİN DURDURULMASI İSTEMİNİN KARARA BAĞLANABİLMESİ İÇİN, DAVALI İDARELERİN SAVUNMASININ ALINMASI GEREKECEĞİ DÜŞÜNÜLMEKTEDİR.

TÜRK MİLLETİ ADINA

HÜKÜM VEREN DANIŞTAY SEKİZİNCİ DAİRESİNCE İŞİN GEREĞİ GÖRÜŞÜLDÜ:

UYUŞMAZLIĞIN NİTELİĞİNE VE DAVANIN DURUMUNA GÖRE, YÜRÜTMENİN DURDURULMASINA İLİŞKİN İSTEĞİN, DAVALI İDARENİN SAVUNMASI ALINDIKTAN SONRA İNCELENMESİNE 03.02.2006 GÜNÜNDE OYBİRLİĞİ İLE KARAR VERİLDİ.

BAŞKAN GÜNGÖR DEMİRKAN

ÜYE AYLA ALKIVILCIM

ÜYE YENİAY KAYA

ÜYE SIDDIK YILDIZ

ÜYE ATIL ÜZELGÜN

Okunma Sayısı: 1622