TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞI'NIN BİTKİ KORUMA ÜRÜNLERİNİN SATIŞI YÖNETMELİĞİNE KARŞI AÇTIĞIMIZ DAVAYA CEVABI

GENEL MERKEZ ( )
31.01.2010 (Son Güncelleme: 12.02.2010 14:12:06)

T.C.
TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞI
Hukuk Müşavirliği

SAYI: B.12.0.HKM.0.01-641.02-İD.2009-643

KONU: TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası

DANIŞTAY ONUNCU DAİRE BAŞKANLIĞINA

Dosya Esas No:2009/9268

CEVAP VEREN(DAVALI) : Tarım ve Köyişleri Bakanlığı ANKARA

KARŞI TARAF(DAVACI) : TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası

VEKİLİ: Av.Devran Melik Saatçioğlu
Karanfil Sok. No:28/12 Kızılay/ANKARA

TEBLİĞ TARİHİ :20.08.2009

KONU: Davaya karşı cevaplarımızın sunulması ile öncelikle yürütmenin, durdurulması talebinin ve akabinde davanın reddi talebidir.

CEVAPLARIMIZ

Davacı TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası vekilince, 11.10.2007 tarih ve 26670 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bitki Koruma Ürünlerinin Toptan ve Perakende Satılması ile Depolanması Hakkındaki Yönetmeliğin, 09.06.2009 tarih ve 27253 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bitki Koruma Ürünlerinin Toptan ve Perakende Satılması ile Depolanması Hakkındaki Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 1 inci maddesiyle değiştirilen 6. maddesinin birinci fıkrası ile 2. maddesiyle değiştirilen 7. maddesinin iptali talep edilmekte ise de; Bakanlığımız aleyhine açılmış olan işbu dava hukuki dayanaktan yoksun bulunmaktadır.

Bakanlığımız aleyhine açılan davanın süreaşımı yönünden incelenerek öncelikle bu yönden reddine karar verilmesini talep ediyoruz.

Bakanlığımız aleyhine açılan dava esas yönünden de hukuki dayanaktan yoksundur. Bitki koruma ürünleri tavsiyelerine uygun ve yerinde kullanılmadığında kanserojen, teratojen, mutajen, sinir sistemini felç edici ve doğrudan ölümlere bile neden olabilecek ağır sonuçlar ortaya çıkarabilmektedir. Ayrıca böyle durumlarda çevre, akarsular, göller, yer altı suları, toprak, tarımsal yapılar ve yaşayanları ile tüm tüketiciler de risk kapsamındadır.

Tüm bu varlıklarımızın korunabilmesi, sağlıklı ve güvenilir ürünlerin üretilmesi insanımızın softasına kaliteli ve kalıntısı bulunmayan gıdaların sunulabilmesi için sistemde revizyonların ve iyileştirilmelerin yapılması kaçınılmazdır. Bu çerçevede ilk olarak havadan ilaçlamalar yasaklanmış, ardından tarım kimyasallarının kayıt altına alınması projesi başlatılmış, bitki koruma ürünleri satanların standartlarının yükseltilmesi ve gerçek anlamda konuya hakim olanların bu işi yapabilmelerini sağlayacak, söz konusu Bitki Koruma Ürünlerinin Toptan ve Perakende Satılması İle Depolanması Hakkında Yönetmelik hazırlanarak yürürlüğe konulmuş ve en son olarak da bitki koruma ürünlerinin reçete karşılığında satılması ile ilgili Bitki Koruma Ürünlerinin Reçeteli Satış Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Bakanlığımızca hazırlanan bu düzenlemelerde; ülkemiz doğasının korunabilmesi, sağlıklı ve pazar niteliği yüksek ürünlerin üretilmesi amaçlanmıştır.

Bitki Koruma Ürünlerinin Toptan ve Perakende Satılması ile Depolanması Hakkında Yönetmelik ile Bitki Koruma Ürünlerini satan bayi veya toptancıların kalitelerinin yükseltilmesi ve standartlarının artırılması hedeflenmiştir.

Bitki sağlığı hizmetleri, Bakanlığımızca bir bütün olarak değerlendirilmektedir. Bakanlığımızca, 12.062009 tarih ve 27256 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Bitki Koruma Ürünlerinin Reçeteli Satış Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik ile tüm bitki koruma ürünlerinin satışının, reçete karşılığında olması hükmü getirilmiştir. Böylece bitki koruma ürünü satan bayilerin uygulamadaki yükü azaltılmıştır. Bu sebeple; Bakanlığımızca hazırlanarak 11.10.2007 tarih ve 26670 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Bitki Koruma Ürünlerinin Toptan ve Perakende Satılması ile Depolanması Hakkında Yönetmeliğin bazı maddeleri, 09.06.2009 tarih ve 27253 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bitki Koruma Ürünlerinin Toptan ve Perakende Satılması ile Depolanması Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile değiştirilmiştir.

"Madde 6 - (1) Bitki koruma ürünleri bayilik veya toptancı izin belgesi verilecek kişilerde aranacak şartlar şunlardır;

a)Türk vatandaşı olmak,

b)Bitki koruma bölümü mezunu veya bitki koruma dalında yüksek lisans veya doktora yapmış ziraat mühendisi olmak,

c)Kamu kurum ve kuruluşlarında veya özel kuruluşlarda bitki koruma hizmetlerinde en az beş yıl süreyle çalışmış; (b) bendi dışında kalan ziraat mühendisi olmak,

ç) Bu maddenin (b) ve (c) bentleri dışında kalan ziraat mühendisleri ile ziraat teknisyeni ve meslek yüksekokullarından bitki sağlığı ile ilgili dersi alarak. mezun olmuş teknikerler için Bakanlıkça veya Milli Eğitim Bakanlığınca veya Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığınca yılda bir kez yapılacak olan sınavda 100 tam puan üzerinden 60 ve üzeri puan almak." şeklinde hüküm getirilmiştir.

Bitki koruma ürünlerinin zehirli kimyasallar olması, bu ürünlerin insan ve çevre sağlığına olan olumsuz etkileri, yanlış ve tavsiye dışı kullanılmaları halinde tarımsal ürünlerde kalıntı problemine neden oldukları, bunun da insan sağlığı ile yaş meyve ve sebze İhracatımızda önemli sorunlara yol açtığı, kanserojen, teratojen, mutajen, sinir sistemini felç edici ve doğrudan ölümlere bile neden olabilecek ağır sonuçlar ortaya çıkarabilmektedir. Ayrıca böyle durumlarda çevre, akarsular, göller, yer altı sulan, toprak, tarımsal yapılar ve yaşayanları ile tüm tüketiciler de risk kapsamındadır.

Bayi veya toptancıların yeterli bilgi birikimine sahip olmamaları durumunda, (zararlının veya hastalığın yanlış teşhisi, yanlış tavsiyeler) uygulamada doğrudan insan ve çevre zehirlenmesine, akut veya kronik zehirlenmelere, kalıntı, fıtotoksisite, etki düşüklüğü v.b. önemli risklere neden olabilmektedir.

11.10.2007 tarih ve 26670 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bitki Koruma Ürünlerinin Toptan ve Perakende Satılması ile Depolanması Hakkındaki Yönetmeliğin, 09.06.2009 tarih ve 27253 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bitki Koruma Ürünlerinin Toptan ve Perakende Satılması ile Depolanması Hakkındaki Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 1 inci maddesiyle değiştirilen, 6. maddesinin birinci fıkrasında belirtilen, bitki koruma ürünleri bayilik veya toptancı izin belgesi verilecek kişilerde aranacak şartlar yeniden düzenlenerek; bitki koruma bölümü mezunu veya bitki koruma dalında yüksek lisans veya doktora yapmış ziraat mühendisleri ile kamu kurum ve kuruluşlarında veya özel kuruluşlarda bitki koruma hizmetlerinde, en az beş yıl süreyle çalışmış ziraat mühendislerinin herhangi bir sınava girmeden bitki koruma ürünleri bayiliği veya toptancılığı yapabilmeleri sağlanmıştır. Ayrıca; yukarıda belirtilen şartları taşıyan ziraat mühendisleri dışında kalan Ziraat mühendisleri ile ziraat teknisyenleri ve meslek yüksekokullarından bitki sağlığı ile ilgili dersi alarak mezun olmuş teknikerler, yapılacak sınavda en az 60 puan almaları şartıyla bitki koruma ürünleri bayiliği veya toptancılığı yapabileceklerdir.

Ülkemizdeki zirai mücadele hizmetleri, 6968 sayılı Zirai Mücadele ve Zirai Karantina Kanunu esaslarına göre uygulanmaktadır. Bu Kanunun 2. maddesinde " Bütün nebatların ithal, ihraç ve memleket dahilinde nakilleri, hastalık ve zararlılardan korunmaları, zirai mücadele alet ve ilaçlarının ithal, ihraç, imal, ihzar, satış ve kullanılmaları bu kanun hükümlerine tabidir" (Ek- 2 ) Yine aynı kanunun 38. maddesinin (b) bendinde; "Mücadele alet ve ilaçlarının yurt piyasasına alım ve satışı Ziraat Vekaletinin ruhsat ve kontrolüne ve koyacağı şartlara tabidir..." denilmektedir. (Ek-3)

Bu çerçevede, söz konusu Kanun, yayımı tarihinden itibaren, ülkemizdeki tüm zirai mücadele uygulamalarına cevap vermiş, zirai mücadele alanındaki tüm uygulamaları kapsamış ve bu uygulamalarla ilgili düzenlenen tüzük ve yönetmeliklere dayanak teşkil etmiştir.

Ayrıca, 441 sayılı Kanun Hükmündeki Kararnamede de Tarım ve Köyişleri Bakanlığının görevleri, arasında yer alan zirai mücadele ilaçlarının, alet ve makinelerinin ithal, imal, satış ve kullanılma esaslarını tespit etmek, uygulatmak ve bu ilaçların insan, hayvan ve çevreye zarar vermeyecek şekilde kullanılmasını teminen gerekli denetlemeleri yapmak, görevi bulunmaktadır. (Ek-4 ) Söz konusu Kanuna dayanılarak çıkarılan Tüzük ve Yönetmeliklerle, ülkemizdeki bitki koruma ürünlerinin satışı ile ilgili usul ve esaslar belirlenmiş ve uygulanmıştır.

Bu çerçevede bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden önceki uygulamalar dikkate alınmış ve aşağıda anlatılacak ihtiyaçlar çerçevesinde görülen lüzum üzerine 11.10.2007 tarihli ve 26670 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bitki Koruma Ürünlerinin Toptan ve Perakende Satılması ile Depolanması Hakkında Yönetmelik hükümlerinde belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde bitki koruma ürünlerinin satışının yapılması Bakanlığımızca uygun görülmüştür.

Ziraat Mühendisleri Odasının iddia ettiği gibi kamu kurumları tarafından yapılan sınavların hepsi kamu görevlerine atanacaklar için düzenlenmemektedir. Yönetmelik hükümlerine göre Bakanlığımızca, 2008 yılında 4 Ekim 2008 tarihinde, 2009 yılında ise 26 Nisan 2009 tarihinde yapılan sınav, bitki koruma ürünleri bayi veya toptancılığı yapacak insanların, bu işi yapacak kapasiteye sahip olup olmadıklarını belirlemek amacıyla yapılan ve sorularını Üniversitelerin Ziraat Fakültelerinde görevli öğretim üyelerinin hazırladığı bir sınavdır.

Bu yetki 6968 Sayılı Zirai Mücadele ve Zirai Karantina Kanunu ile 441 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile Bakanlığımıza verilmiştir.6968 Sayılı Kanun ve 441 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname gereği bu işi yapacakların taşıması gereken özellikleri belirleme yetkisi Bakanlığımızda olduğundan, bu yetki dahilinde söz konusu sınav Yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile bitki koruma ürünlerini toptan ve perakende satan bayi ve toptancıların Yönetmelikte belirtilen konularda, yeterli bilgi birikimine sahip olmaları ve bu konularda bilgilerinin artırılması, güncellenmesi ile üreticilere doğru ve sağlıklı tavsiyelerde bulunabilmeleri, konunun tamamen insan sağlığına yönelik olması sebebiyle, bayilik veya toptancılık yapacak ziraat mühendisleri, tekniker ve teknisyenlerin standartların yükseltilmesi amacıyla, 2008 ve 2009 yıllarında yapılmıştır.

09.06.2009 tarih ve 27253 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bitki Koruma Ürünlerinin Toptan ve Perakende Satılması ile Depolanması Hakkındaki Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile bitki koruma bölümü mezunu veya bitki koruma dalında yüksek lisans veya doktora yapmış ziraat mühendisleri ile kamu kurum ve kuruluşlarında veya özel kuruluşlarda bitki koruma hizmetlerinde en az beş yıl süreyle çalışmış ziraat mühendislerinin herhangi bir sınava girmeden bitki koruma ürünleri bayiliği veya toptancılığı yapabilmeleri. sağlanmıştır... ... .

Yukarıda belirtilen şartları taşıyan ziraat mühendisleri dışında kalan ziraat mühendisleri ile ziraat teknisyenleri ve meslek yüksekokullarından bitki sağlığı ile ilgili dersi alarak mezun olmuş teknikerler, yapılacak sınavda en az 60 puan almaları şartıyla bitki koruma ürünleri bayiliği veya toptancılığı yapabileceklerdir. Yönetmelik değişikliği ile yapılan düzenlemeyle sınavda başarılı olma şartı en az 80 puandan, 60 puana düşürülmüştür. Sınav uygulamasının çeşitli meslek gruplarında da uygulandığı bilinmektedir. Fümigasyon operatörü ve yardımcısı olmak isteyen adaylar, (ziraat mühendisi, ziraat teknikeri ve ziraat teknisyeni) 24.08.2005 tarih ve 25916 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Zirai Karantina Fümigasyon Yönetmeliğinin 7. maddesi (Ek-5) uyarınca sınava tabi tutulmaktadır. (Ek-5)

7472 sayılı Ziraat Yüksek Mühendisliği Hakkında Kanun, ziraat yüksek mühendislerinin değişik zirai konularda uzmanlıklarını belirleyen bir kanundur. Bu Kanun hükümlerine göre davacının da iddia ettiği gibi Ziraat Yüksek Mühendislerinin mesleki iştigal veya ihtisas sahaları dahilinde olmak üzere araştırma, ıslah yetiştirme toprak muhafaza, zirai mücadele, ziraat alet ve makineleri, bahçe mimarisi, toprak tasnifi, toprak, su, gıda; yem, kimyevi gübre, nebat tahlilleri, teknoloji, zootekni, zirai ekonomi gibi bilumum zirai hizmet ve faaliyetlerde bulunmaya, lisans aldıkları veya ihtisas yaptıkları sahalara ait keşif, plan ve projeleri hazırlamaya ve tatbik etmeye, bütün bu sahalarda gerekli kontrol, muayene, ekspertiz, ehlivukuf işlerini görmeye, raporlar tanzim etmeye, zirai danışma büroları ve laboratuarları açmaya, hususi müessese ve işletmeler kurmaya ve idare etmeye, ve bunların mesul müdürlüğünü ifaya salahiyetli olduklarını düzenlemiştir. Bu kanun hükmüne göre bitki koruma ürünü bayiliği mütehassıslığı ( uzmanlığı) öngörmektedir.

Ülkemizde Ziraat Fakülteleri; Bitki Koruma, Tarla Bitkileri, Bahçe Bitkileri, Tarım Alet ve Makineleri, Su Ürünleri, Tarım Ekonomisi, Tarımsal Yapılar ve Sulama, Zootekni ve Toprak bölümlerinden mezun vermektedir. Dolayısıyla tüm bölümlerde ayrı dersler okutulmaktadır. Bu bölümlerden mezun olanlar uzman olmayıp, uzmanlık için ayrıca master ve doktora yapmaktadır. Ziraat Mühendislerinin Görev ve Yetkilerine İlişkin Tüzüğe göre bitki koruma ürünü satış işinin bölüm farkı gözetilmeden tüm ziraat mühendisleri tarafından yapılması, kendi yasalarında uzmanlık öngören yasal düzenlemeyle çelişmektedir. Bitki koruma ürünleri bayiliği uzmanlık gerektiren bir konu olduğundan, bitki koruma bölümü mezunu veya bitki koruma alanında yüksek lisans veya doktora yapmış ziraat mühendisleri ile kamu kurum ve kuruluşlarında veya özel kuruluşlarda bitki koruma hizmetlerinde en az beş yıl süreyle çalışmış ziraat mühendislerinin direk olarak bayilik faaliyetinde bulunmaları, bitki koruma bölümü mezunu veya bitki koruma alanında yüksek lisans veya doktora yapmış ziraat mühendisleri ile kamu kurum ve kuruluşlarında veya özel kuruluşlarda bitki koruma hizmetlerinde en az beş yıl süreyle çalışmış ziraat mühendisleri dışında kalan ziraat mühendislerinin, tekniker ve ziraat teknisyenlerin standartların yükseltilmesi amacıyla, Yönetmelikte öngörülen sınava tabi tutulmaları Bakanlığımızca uygun görülmüştür.

Bitki koruma ürünleri bayilik veya toptancılık hizmeti verecekler ile ilgili düzenlemedeki amaç, esas olarak bitki koruma bölümü mezunlarının veya en az bu bölüm mezunları kadar bilgi birikimine sahip olanların bu hizmeti vermeleridir.

Davacı tarafça davaya konu edilen 09.06.2009 tarihli ve 27253 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Bitki Koruma Ürünlerinin Toptan ve Perakende Satılması ile Depolanması Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 2.maddesi ile 7.maddesi;

" Madde 7 - (1) 6. maddede belirtilen şartları taşıyan, bayilik veya toptancı izin belgesi almak isteyenler, başvuru dilekçesi ekinde bayilik veya toptancılık yapacakları ildeki il müdürlüğüne aşağıdaki belgeler ile birlikte müracaat ederler.

a)Diploma veya mezuniyet belgesinin aslı veya kurumca onaylı sureti.

b)6 ncı maddenin birinci fıkrasının (c) bendinde belirtilen hizmet süresini gösteren belge.

c)6 ncı maddenin birinci fıkrasının (ç) bendinde belirtilen sınavda başarılı olduğunu gösteren belge,

ç) Bayilik veya toptancılık yapılacak yerin veya deponun açık adresi.

d)T.C. kimlik numarası beyanı.

e)İki adet vesikalık fotoğraf" şeklinde değiştirilmiştir.

Bu madde; bitki koruma ürünleri bayilik veya toptancılığı yapmak isteyen ve Yönetmelikte belirtilen şartları taşıyan kişilerin, adlarına İl Müdürlüklerince İzin Belgesi düzenlenmesi aşamasında istenilen belgeleri hükme bağlamaktadır.

Davacının, 11.10.2007 tarih ve 26670 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bitki Koruma Ürünlerinin Toptan ve Perakende Satılması ile Depolanması Hakkındaki Yönetmeliğin; 09.06.2009 tarih ve 27253 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bitki Koruma Ürünlerinin Toptan ve Perakende Satılması ile Depolanması Hakkındaki Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 2. maddesiyle değiştirilen 7. maddesinin iptalini istemesinin sebebi; Bu maddeden, Ziraat Mühendisleri için Ziraat Mühendisleri Odasına, üye olduklarını gösteren belgenin, izin belgesi düzenlenmesi aşamasında gerekli belgeler arasından çıkarılmasıdır.

Bitki koruma ürünü bayiliği veya toptancılığı yapacak ziraat mühendislerinin ziraat mühendislerine üye olma ve bunu belgelemeleri şartı, 21.8.1996 tarihli ve 22734 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Zirai Mücadele İlaçlarının Toptan ve Perakende Satılması ile Depolanması Hakkında Yönetmelikte de bulunmamakta idi. İzin Belgesi talebinde bulunan ziraat mühendislerinin Ziraat Mühendisleri Odasına üye olmaları ve bunu belgelemeleri şartı, 19.04.1999 tarih ve 23671 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren yönetmelik değişikliği ile uygulamaya konulmuştur.

Bakanlığımızca hazırlanarak 09.06.2009 tarih ve 27253 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bitki Koruma Ürünlerinin Toptan ve Perakende Satılması ile Depolanması Hakkındaki Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına kadar yapılan uygulamada;

-Mevcut Yönetmelik hükümlerine göre; Mühendis, Tekniker ve Teknisyenlerin bayi olabilecekleri düşünüldüğünde, bu meslek gruplarından sadece ziraat mühendislerinin meslek odasına üye olmaları zorunluluğu Yönetmelikçe getirildiğinden, bayi olabilecek diğer meslek grupları tekniker ve teknisyenlerin üye olacakları herhangi bir oda v.b. meslek kuruluşu olmaması sebebiyle, meslek grupları arasında bir eşitsizlik söz konusu olmuştur.

-Uygulamada, izin belgesi almak isteyen ziraat mühendislerinin, Ziraat Mühendisleri Odasına üye olduklarını gösteren ve geçerlilik süresi dolmamış üyelik/kimlik belgelerini ibraz ederek bayilik talebinde bulunmaları halinde, adlarına Bitki Koruma Ürünleri Bayilik İzin Belgesi düzenlenmesi Bakanlığımızca uygun görülmekte idi.

Davacı Oda tarafından, Koruma ve Kontrol Genel Müdürlüğüne yazılan 26.03.2007 tarih ve 787 sayılı yazıda, İl Müdürlüklerince düzenlenen ruhsat, izin belgesi gibi Koruma ve Kontrol Genel Müdürlüğü görev alanına giren işlerde, ilgilinin başvuru tarihinde davacı Oda. tarafından hazırlanan üyelik belgesi. ile işlem yapılması, kimlikle işlem yapılmaması konusunda, İl Müdürlüklerinin talimatlandırılması istenmiştir.( Ek-7 ). Cevaben yazılan 10.04.2007 tarih ve B.12.0.K.KG..0.20.03.00-4343-014203 sayılı yazıda bitki koruma ürünü bayilik veya toptancılık izin belgesi almak isteyen ziraat mühendislerinin, bu esnada üyelik/kimlik belgelerini ibraz etmeleri halinde izin belgesi düzenleneceğinin uygun görüleceği bildirilmiştir. (Ek-8),

İl Müdürlüklerince takip edilen bayilik izin belgesi düzenlemelerinde bayi olan ziraat mühendislerinin oda kayıtları, adı geçen oda tarafından üyelik aidatlarının takibi şeklinde değerlendirilmiştir. Ziraat mühendislerinin Ziraat Mühendisleri Odasına aidatlarının yatırıp yatırmadığının takibi, Bakanlığımız görev sahasına girmeyeceğinden, bunun da İl Müdürlükleri tarafından takip edilmesi Bakanlığımızın asli bir görevi olmadığından, bu uygulamanın gereksiz bir iş yüküne sebep olduğu görülmüştür. Bu konu ile ilgili Kayseri İl Müdürlüğü ile yapılan yazışmada dilekçemiz ekinde gönderilmektedir.

Yukarıda da izah edildiği üzere davacı iddialarının hukuken kabulü mümkün olmayıp, davaya konu edilen işlem hukuka aykırılık taşımamaktadır.

İdari Yargılama Usulü Kanununun 27 maddesine göre yürütmenin durdurulması kararı verilebilmesi için idari işlemin uygulanması halinde telafisi güç veya imkansız zararların doğması ve idari işlemin açıkça hukuka aykırı olması şartlarının birlikte gerçekleşmesi gerekmektedir. Davacı tarafın yasal koşulları bulunmayan yürütmenin durdurulması talebinin de reddi gerekmektedir.

SONUÇ VE İSTEM : Yukarıda arz olunan ve re‘sen dikkate alınacak diğer nedenlerle öncelikle yasal şartları taşımayan yürütmenin durdurulması talebinin reddine; yapılacak yargılama neticesinde davanın reddine ve yargılama giderlerinin davacı üzerinde bırakılmasına karar verilmesini arz ve talep ederim.

TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANI ADINA
Deniz EREN
Hukuk Müşaviri

Okunma Sayısı: 1389