KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİ ÇALIŞMA VE KONTROL YÖNETMELİĞİNİN BAZI MADDELERİNİN İPTALİ

GENEL MERKEZ ( )
20.11.2004 (Son Güncelleme: 20.11.2004 11:13:58)

T.C.
TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞI
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ
                                    ANKARA

SAYI : İD.2004-1001/9111
KONU:

DANIŞTAY 10. DAİRE BAŞKANLIĞINA
                                DOSYA NO: 2004/10630

CEVAP VEREN (DAVALI) : TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞI - ANKARA

KARŞI TARAF (DAVACI) : TMMOB ZİRAAT MÜHENDİSLERİ ODASI

VEKİLİ : AV. ZUHAL DÖNMEZ
BESTEKAR SOK. NO.49/5 KAVAKLIDERE / ANKARA

DAVA KONUSU : 18.06.2004 TARİH 25496 SAYILI RESMİ GAZETEDE YAYIMLANAN
                                “KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİ ÇALIŞMA VE KONTROL
                                YÖNETMELİĞİNİN BAZI MADDELERİNİN İPTALİ ”

T.TARİHİ : 21.09.2004

T.KONUSU : DAVA DİLEKÇESİNE CEVAPLA DAVANIN REDDİ TALEBİDİR.

CEVAPLARIMIZ : T.M.M.O.B ZİRAAT MÜHENDİSLERİ ODASI TARAFINDAN BAŞKANIMIZ ALEYHİNDE AÇILAN DAVA ARZ EDECEĞİMİZ NEDENLERLE HUKUKİ DAYANAKTAN YOKSUN BULUNMAKTADIR.

TAVUKÇULUK SEKTÖRÜ ÜLKEMİZDE ÖNEMLİ BİR GELİŞME SAĞLAMIŞ OLUP, AVRUPA BİRLİĞİ ÜLKELERİNE İHRACAT YAPMA GAYRETİ İÇERİSİNDEDİR. İHRACAT İÇİN EN ÖNEMLİ KRİTER, ÇİFTLİKTEN BAŞLAYARAK SOFRAYA GELİNCEYE KADAR HER AŞAMADA GIDA GÜVENLİĞİNİ SAĞLAYACAK SAĞLIK KONTROLLERİNİN YAPILMASIDIR. BU KAPSAMDA DAMIZLIK KÜMES VE KULUÇKAHANELER DÜZENLİ OLARAK SAĞLIK KONTROLLERİNDEN GEÇİRİLMEKTE VE SAĞLIKLI BULUNAN İŞLETMELERE SERTİFİKA VERİLMEKTEDİR.

SAĞLIK KONTROLÜ İŞLEMLERİ DE 14.09.1998 GÜN VE 23463 SAYILI RESMİ GAZETE’DE YAYIMLANARAK YÜRÜRLÜĞE GİREN “KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİ ÇALIŞMA VE KONTROL YÖNETMELİĞİNİN” HÜKÜMLERİNE GÖRE YAPILMAKTAYDI. SAĞLIK KONTROLÜNDE BU TÜR İŞLETMELERİN YER SEÇİM VE KURULUŞ AŞAMASINDA BİR DÜZENLEMENİN OLMAMASI GEÇMİŞTE AKSAMALARA NEDEN OLMUŞTUR. BU NEDENLE 27.07.2000 GÜN VE 24122 SAYILI RESMİ GAZETE’DE YAYIMLANARAK YÜRÜRLÜĞE GİREN “KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİ YÖNETMELİĞİ” KAPSAMINDA ÜLKE GENELİNDEKİ KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİ RUHSATLANDIRILMIŞTIR.

RUHSATLANDIRILMANIN ÖNEMLİ ÖLÇÜDE TAMAMLANMASI, AYNI KONUDA İKİ AYRI YÖNETMELİĞİN UYGULAMADA OLMASI NEDENİYLE KARMAŞAYA YOL AÇMASI, SON YILLARDA UYGULANAN YETKİ VE SORUMLULUKLARIN TAŞRAYA DEVREDİLMESİ YAKLAŞIMI, ANKARA TAVUKÇULUK ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ MÜDÜRLÜĞÜ’NÜN HEM ÜRETİCİ OLMASI HEM DE 81 İLE MEVCUT PERSONEL VE BÜTÇE DURUMU İLE (SÖZ KONUSU ENSTİTÜ BU HUSUSTA İLLERE GEÇİCİ GÖREVLE GÖNDERİLEN PERSONELİNE YOL VE DİĞER ZARURİ MASRAFLARINI ÖDEYEMEDİĞİ İÇİN İŞLETME SAHİPLERİNDEN KARŞILANMASI YOLUNA GİTMİŞTİR Kİ BU DURUM DA DEVLET CİDDİYETİNE UYGUN OLMADIĞI KANAATİNDEYİZ. EK- 5) BU KONUDA SIKINTILARI, UYGULAMADA BAKANLIĞIMIZ VE KANATLI SEKTÖRÜNÜN YAŞADIĞI PROBLEMLERİ VE HİZMETTE DE KAMU YARARI SAĞLAYACAĞI DÜŞÜNÜLEREK BU İKİ YÖNETMELİĞİN BİRLEŞTİRİLMESİ UYGUN GÖRÜLMÜŞTÜR.

ESASEN TÜM GELİŞMİŞ ÜLKELERDE VE AB ÜLKELERİNDE OLDUĞU GİBİ BU YÖNETMELİKLERDEKİ ASIL HEDEF İŞLETMELERDEKİ SAĞLIK KONTROLLERİDİR. ZİRA BURALARDAN ELDE EDİLEN ÜRÜNLER ÜLKE GENELİNDEKİ KURULU BULUNAN KÜMESLERE MATERYAL OLARAK DAĞITILMAKTADIR.

DAVACI TARAFIN İDDİA ETTİĞİ GİBİ BİR MESLEK GRUBUNUN DEVRE DIŞI BIRAKILMASI SÖZ KONUSU DEĞİLDİR. ZİRA ZOOTEKNİST ZİRAAT MÜHENDİSİ HEM TEKNİK MÜDÜR HEM DE TEKNİK PERSONEL OLARAK GÖREV YAPMASINDA HİÇBİR SINIRLAMA YOKTUR.

DAVACININ, OLAYLAR BÖLÜMÜNDEKİ 4. PARAGRAFINDA; “…… AYRICA HERHANGİ BİR ALANI DÜZENLEYEN YÖNETMELİĞİN, DAYANDIĞI KANUN VE TÜZÜKTE BİR DEĞİŞİKLİK YOK İKEN BİRDENBİRE YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILARAK YERİNE BAŞKA BİR YÖNETMELİK YAPILMASI DA İDARENİN SÜREKLİLİĞİ İLKESİNE AYKIRIDIR….” İDDİASI YER ALMAKTADIR. HALBUKİ SÖZ KONUSU YÖNETMELİĞİN DÜZENLENMESİNE NEDEN OLAN TEMEL GEREKÇE, 3285 SAYILI HAYVAN SAĞLIĞI VE ZABITASI KANUNU’NUN 32 İNCİ MADDESİNE EKLENEN “İZİN VE DENETİM” BAŞLIĞI ALTINDA “HAYVANCILIK İŞLETMELERİNİN KAMU SAĞLIĞI, HAYVAN SAĞLIĞI VE GIDA GÜVENLİĞİ YÖNÜNDEN; İLGİLİ MEVZUAT KAPSAMINDA HER TÜRLÜ İZİN VE RUHSATLARININ VERİLMESİ İLE BU İŞLEMLERİN KONTROL VE DENETİMLERİ BAKANLIKÇA YAPILIR. KAMU SAĞLIĞI, HAYVAN SAĞLIĞI VE GIDA GÜVENLİĞİNE UYGUN OLMAYAN İŞLETMELERE EKSİKLİKLERİNİ DÜZELTMELERİ İÇİN SÜRE VERİLEREK UYARILIR. GEREKLİ TEDBİRLERİ ALMAYANLAR FAALİYETTEN MEN EDİLİR. BU HUSUSLARA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR BAKANLIKÇA ÇIKARILACAK YÖNETMELİKLE BELİRLENİR.” (DEĞİŞİK: 22.01.2004 TARİH VE 5074 SAYILI KANUNUN 32/A MADDESİ) HÜKMÜDÜR. (EK-1)

T.C. HÜKÜMETİ TARAFINDAN YÜRÜTÜLMEKTE OLAN VE RAPORTÖRLÜĞÜNÜ İÇİŞLERİ BAKANLIĞININ YAPTIĞI “ACİL EYLEM PLANI” ’NIN KYR-11 KOD NUMARALI “KANUN YÖNETİMİNDEKİ BÜROKRATİK FORMALİTELER İLE KIRTASİYECİLİĞİN BELİRLENMESİ VE AZALTILMASI” (EK-2) ÇALIŞMALARI ÇERÇEVESİNDE DAHA ÖNCE YÜRÜRLÜKTE OLAN 14 EYLÜL 1998 TARİH VE 23463 SAYILI RESMİ GAZETE’DE YAYIMLANAN “KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİ SAĞLIK KONTROL YÖNETMELİĞİNİN”, KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİ YÖNETMELİĞİNİN BAZI MADDELERİNDE DEĞİŞİKLİK YAPAN 23.05.2001 GÜN VE 24410 SAYILI RESMİ GAZETE’DE YAYIMLANAN “KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK” YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILARAK 18.06.2004 GÜN VE 25496 SAYILI RESMİ GAZETE’DE YAYIMLANAN “KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİNİN ÇALIŞMA VE SAĞLIK KONTROL YÖNETMELİĞİ” YÜRÜRLÜĞE GİRMİŞTİR. BU YÖNETMELİĞİN YÜRÜRLÜĞE GİRMESİYLE,

1- KURULUŞ ÖN İZNİ VE KURULUŞ İZNİ İKİ AŞAMALI OLARAK UYGULANMAKTA İKEN YENİ YÖNETMELİKLE İKİ İŞLEM BİRLEŞTİRİLEREK KURULUŞ İZNİ ADI ALTINDA TEK BİR İŞLEMLE NETİCELENDİRİLMEKTEDİR. ÇALIŞMA İZNİ VE SAĞLIĞI SERTİFİKASI VERME YETKİSİ BAKANLIĞIMIZA BAĞLI İL MÜDÜRLÜKLERİNE VERİLMİŞTİR. DAHA ÖNCEKİ YÖNETMELİK GEREĞİ KURULUŞ ÖN İZNİ, KURULUŞ İZNİ VE ÇALIŞMA İZNİNİN BAKANLIĞIMIZ KORUMA VE KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜNDE DÜZENLENMESİ NEDENİYLE, BİR KANATLI İŞLETME SAHİBİ AÇISINDAN YAKLAŞIK HER AŞAMASI İÇİN 1 – 4 AY, İŞLEMLERİN BÜTÜN AŞAMALARININ TAMAMLANMASI İSE 3 – 12 AY SÜRMEKTEYDİ. YENİ YÖNETMELİKLE BU SÜRE, KURULUŞ ÖN İZNİNİN KALDIRILMASI, KURULUŞ VE AÇILMA RAPORLARININ DA İL MÜDÜRLÜĞÜNCE DÜZENLENMESİ NEDENİYLE HER AŞAMASI 1 -10 GÜN ARASINDA SONUÇLANMAKTADIR. İŞLEMLER 2 AŞAMAYA İNDİRİLDİĞİNDEN İŞLEMLERİN BÜTÜN AŞAMALARININ TAMAMLANMASI İSE 2 – 20 GÜN İÇERİSİNDE BİTMEKTEDİR.

2 – SAĞLIK KONTROLLERİNE BAĞLI SAĞLIK SERTİFİKASI İŞLEMLERİ İSE ÖNCEKİ YÖNETMELİĞİN YÜRÜRLÜKTE OLDUĞU DÖNEMDE BAKANLIĞIMIZ KORUMA VE KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜNDE DÜZENLEMESİ NEDENİYLE YAKLAŞIK 30 – 60 GÜN SÜRMEKTE İKEN BU BELGENİN DÜZENLENMESİ İLE İLGİLİ YETKİ İŞLETMENİN BULUNDUĞU İLDEKİ HAYVAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜNE VERİLMESİ NEDENİYLE İŞLEM İÇİN GEREKEN SÜRE 15 GÜNÜ GEÇMEMEKTEDİR.

3 – YUKARIDAKİ İKİ MADDEDE BAHSEDİLEN İŞLEMLERİN İL MÜDÜRLÜĞÜNDE NETİCELENMESİ NEDENİYLE BAKANLIĞIMIZLA OLAN YAZIŞMALAR DA ORTADAN KALDIRILDIĞINDAN AYRI ZAMANDA KIRTASİYECİLİKTE AZALTILARAK ÖNEMLİ BİR KAMU YARARI SAĞLAMIŞTIR.

BU GENEL AÇIKLAMALAR ÇERÇEVESİNDE İDDİA EDİLEN İPTAL NEDENLERİ İLE İLGİLİ OLARAK;

1 - ) MADDEDE 23.05.2001 GÜN 24410 SAYILI RESMİ GAZETE’DE YAYIMLANAN “KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK” İN 3. MADDESİNİN HUKUKİ DAYANAK OLARAK GÖSTERİLDİĞİ HALDE YENİ YÖNETMELİKTE BU KANUNUN DAYANAK OLARAK GÖSTERİLMEYİŞİNİ MESLEKİ TAASSUP OLARAK ALGILAMAKTA VE İPTALİNİ TALEP ETMEKTEDİR.

KANUNUN 2. MADDESİ ZİRAAT YÜKSEK MÜHENDİSLERİNİN ÇALIŞMA ALANLARINI BELİRTMEKTEDİR. FAKAT ESAS İTİBARİYLE BU KANUN ZİRAAT MÜHENDİSLERİNİN İHTİSASIYLA İLGİLİ BİR KANUNDUR. BU KANUNUN GEREKÇE GÖSTERİLMESİ DURUMUNDA YÖNETMELİK ÇERÇEVESİNDE GÖREV YAPAN BÜTÜN ÇALIŞANLARIN, ALANLARINDA UZMANLIK, YÜKSEK LİSANS, DOKTORA VEYA DAHA ÜZERİ AKADEMİK ÇALIŞMALARINDAN AYRI AYRI BAHSEDİLMESİ VE BUNLARIN TÜMÜYLE İLGİLİ KANUN VE TÜZÜKLERİN (YÜKSEK ÖĞRETİM KANUNU, ÜNİVERSİTELERİN KURULUŞ KANUNLARI, İHTİSAS KANUNLARI, AKADEMİK UNVAN ALMAYLA İLGİLİ DİĞER KANUNLAR VE TÜZÜKLER) GEREKÇE OLARAK YAZILMASI GEREKMEKTEDİR. BU NEDENLE ÇALIŞANLARIN YÜKSEK ÖĞRETİMDE ASGARİ YETERLİLİKLERİ ESAS ALINMIŞTIR.

ZİRA ZİRAAT MÜHENDİSİ VE ZİRAAT MÜHENDİSLERİNİN KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİNDE MESLEKLERİYLE İLGİLİ KANUN VE TÜZÜKLERİ DOĞRULTUSUNDA ÇALIŞMALARINI ENGELLEYİCİ BİR HUSUS BULUNMAKTADIR.

BU MADDENİN BİR BAŞKA PARAGRAFINDA DA 7472 SAYILI KANUNA İSTİNADEN ÇIKARILMIŞ TÜZÜĞÜN 21. MADDESİ YAZILARAK ZİRAAT MÜHENDİSLERİNİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI AÇIKLANMIŞTIR. ZOOTEKNİST UNVANI VARLIĞINI KORUMUŞ, YETKİLERİNDE HERHANGİ BİR KISITLAMA SÖZ KONUSU DEĞİLDİR. YUKARIDA BELİRTİLEN NEDENLERLE YÖNETMELİĞİN 3. MADDESİ AMİR MEVZUATLARA UYGUN OLARAK HAZIRLANMIŞTIR, DOLAYISIYLA MADDENİN İPTALİNİ GEREKTİRECEK HİÇBİR HUSUS BULUNMAMAKTADIR.

2- ANKARA TAVUKÇULUK ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ MÜDÜRLÜĞÜNÜN NEDENSİZ OLARAK YÖNETMELİKTEN ÇIKARILDIĞI İDDİA EDİLMEKTEDİR.

BU KURUM (TAPGM) İDDİANAMEDE DE BELİRTİLDİĞİ ÜZERE ARAŞTIRMA, GELİŞTİRME FAALİYETLERİNE EK OLARAK (J) BENDİNE İSTİNADEN BÜYÜK ANAÇ (GRANT PARENT STOCK) VE ANAÇ (PARENT STOCK) TAVUK ÜRETİMİ YAPMAKTA VE ÜRETTİĞİ BU TAVUKLARI ÜLKE GENELİNDE SATMAKTADIR. ÜRETİM YAPARAK ÜLKE GENELİNDE PAZARLAYAN BİR KURUMDA GÖREVLİ UZMANIN AYNI ZAMANDA DİĞER ÖZEL SEKTÖR İŞLETMELERİN YERİNİN BELİRLENMESİ, KURULUŞ VE AÇILMASINDA ETKİN ROL ALMASI REKABET AÇISINDAN OLUMSUZLUKLARA NEDEN OLMAKTADIR. BU DURUM “4054 SAYILI REKABETİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN” UN (EK - 3) BAŞTA 4. MADDESİ D BENDİ “RAKİP TEŞEBBÜSLERİN FAALİYETLERİNİN ZORLAŞTIRILMASI, KISITLAMASI VEYA PİYASADA FAALİYET GÖSTEREN TEŞEBBÜSLERİN BOYKOT YA DA DİĞER DAVRANIŞLARLA PİYASA DIŞINA ÇIKARTILMASI YAHUT PİYASAYA YENİ GİRECEKLERİN ENGELLENMESİ,” VE 6. MADDESİ A BENDİ TİCARİ FAALİYET ALANINA BAŞKA BİR TEŞEBBÜSÜN GİRMESİNE DOĞRUDAN VEYA DOLAYLI OLARAK ENGEL OLUNMASI YA DA RAKİPLERİN PİYASADAKİ FAALİYETLERİNİN ZORLAŞTIRILMASINI AMAÇLAYAN EYLEMLER, OLMAK ÜZERE BİR ÇOK MADDESİNE AYKIRI TEŞKİL ETMEKTEDİR.

AYNI ZAMANDA TAVUKÇULUK ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ ANKARA’DA BULUNMAKTADIR. YUKARIDA OLAYLAR BÖLÜMÜNDE AYRINTILI OLARAK AÇIKLADIĞIMIZ GİBİ KURULUŞ ÖN İZİN RAPORU, KURULUŞ RAPORU VE AÇILMA RAPORUNUN HER ÜÇÜNDE DE TAVUKÇULUK ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜNDEN BİR UZMANIN BU KOMİSYONLARDA GÖREV ALMASI NEDENİYLE ÜLKE GENELİNDE 81 İLDE TÜM TAVUKÇULUK ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ MÜDÜRLÜĞÜ’NDEN BİR UZMANIN ZAMANINDA GÖREVLENDİRİLMEMESİ NEDENİYLE, SAMSUN İL SINIRLARI İÇİNDEKİ BİR İŞLETMENİN YERİNDE İNCELEMESİ 3 AY GECİKMEYLE YAPILABİLMİŞTİR.

TAVUKÇULUK ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ ANKARA’DA BULUNMAKTA OLUP; 81 İL’E HİZMET VERMESİ GEREKMEKTEDİR. DAVACI TARAFIN İDDİANAMESİNDE DE BELİRTİLDİĞİ GİBİ TAVUKÇULUK KONUSUNDA ARAŞTIRMALAR YAPMAKTADIR. VETERİNER KONTROL VE ARAŞTIRMA ENSTİTÜLERİ İSE BÖLGESEL DÜZEYDE BULUNMAKTADIR. YETKİLİ İLLERE DEVREDİLMESİ ANLAYIŞIYLA KORUMA VE KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NDE HİÇBİR YETKİ BIRAKILMAYIP İL MÜDÜRLÜKLERİNE DEVREDİLEREK 81 İLİN ANKARA’DA BULUNAN TAVUKÇULUK ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜNE, BURADAN KOMİSYONA PERSONEL EKLEMEK ŞARTIYLA BAĞLI KILINMAK, YENİ BİR MERKEZİYETÇİLİK DOĞURACAĞINDAN UYGUN GÖRÜLMEMİŞTİR.

MANİSA TAVUKÇULUK ARAŞTIRMA VE AŞI ÜRETİM ENSTİTÜSÜ MÜDÜRLÜĞÜ’NÜN TANIMLARA KONULMASININ NEDENİ İSE; ÜLKEMİZDE DAMIZLIK KANATLI İŞLETMELERİNİN EN YAYGIN OLDUĞU İLLER BALIKESİR, BURSA, MANİSA, İZMİR, SAKARYA, KOCAELİ, İSTANBUL İLLERİDİR. BU İLLERİN DE İÇİNDE EGE VE MARMARA BÖLGELERİNDEKİ TÜM İLLER BORNOVA (İZMİR) İLE PENDİK (İSTANBUL) VETERİNER KONTROL VE ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ MÜDÜRLÜKLERİ’NE BAĞLIDIR. SÖZ KONUSU İLLERDEN MANİSA VE BU İLE YAKIN BAZI İLLERİN MANİSA TAVUK HASTALIKLARI ARAŞTIRMA VE AŞI ÜRETİM MÜDÜRLÜĞÜ’NE BAĞLANARAK DİĞER İKİ ENSTİTÜDEKİ İŞLERİN HAFİFLETİLMESİ VE İŞLEMLERİN DAHA HIZLI YÜRÜTÜLMESİ AMAÇLANMIŞTIR. FAKAT YÖNETMELİĞİN YAYIMLANMAK ÜZERE BAŞBAKANLIK’A GÖNDERİLMESİNİ TAKİBEN BAKANLAR KURULUNCA BU ENSTİTÜNÜN KAPATILMASI KARARI ALINMIŞTIR. BU NEDENLE ESKİDEN OLDUĞU GİBİ HER İKİ ENSTİTÜ DE HALEN YAPMAKTA OLDUĞU İŞLEMLERİ YAPMAYA DEVAM ETMEKTEDİR. AYRICA MANİSA TAVUK HASTALIKLARI ARAŞTIRMA VE AŞI ÜRETİM MÜDÜRLÜĞÜ’NDE ANKARA TAVUKÇULUK ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ MÜDÜRLÜĞÜ’NDEKİ GİBİ DAMIZLIK KANATLI ÜRETİM VE SATIŞI DA YAPILMAMAKTADIR.

AYRICA AVRUPA BİRLİĞİNDE, ÜRETİCİ DURUMDAKİ BİR KURUMUN BAŞKA İŞLETMELERİ DENETLEMESİ UYGUN GÖRÜLMEMEKTEDİR. BUNUN YANINDA RUHSAT, KURULUŞ İZNİ ÇALIMLA İZNİ, VB. İZİN VEREN BİRİMLER İLE DENETİM YAPAN BİRİMLERİN DE BİRBİRİNDEN AYRILMASI GEREKMEKTEDİR. BU NEDENLE HEM İZİN VEREN MERCİ OLARAK YETKİLER KORUMA VE KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜNDEN ALINARAK İL MÜDÜRLÜKLERİNE VERİLMİŞ HEM DE ANKARA TAVUKÇULUK ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ MÜDÜRLÜĞÜ AYNI İŞİ YAPTIĞI VE ÜLKE GENELİNDE HER İŞE YETİŞEMEDİĞİ İÇİN GÖREVLENDİRİLMEMİŞTİR.

YUKARIDA BELİRTİLEN NEDENLERLE YÖNETMELİĞİN 4. MADDESİ “ENSTİTÜ MÜDÜRLÜĞÜ” TANIMI, AMİR MEVZUATLARA UYGUN OLARAK HAZIRLANMIŞ HEM DE İŞLEMLERİN DAHA HIZLI SONUÇLANDIRILMASI SAĞLANMIŞTIR. DOLAYISIYLA MADDEDEKİ “ENSTİTÜ MÜDÜRLÜĞÜ” TANIMININ İPTALİNİ GEREKTİRECEK HİÇBİR HUSUS YOKTUR.

3 – BU MADDEDE DAVACI TARAF YÖNETMELİĞİN 4. MADDESİNDEKİ TEKNİK MÜDÜR VE TEKNİK PERSONEL TANIMINDA GEÇEN “ZOOTEKNİST” TANIMININ AÇILMASINI TALEP ETMİŞLERDİR.

HALEN 5 YILLIK ÖĞRETİM SÜRESİ OLAN VETERİNER FAKÜLTESİNİ BİTİRENLER VETERİNER HEKİM ÜNVANIYLA MEZUN OLMAKTADIR. ZİRAAT FAKÜLTESİ ZOOTEKNİ BÖLÜMLERİNİ (4 VEYA 5 YILLIK) BİTİRENLER İSE ZOOTEKNİST ZİRAAT MÜHENDİSİ ÜNVANI İLE MEZUN OLMAKTADIR. DOLAYISIYLA ZOOTEKNİST TERİMİ VETERİNER HEKİMİ İFADE ETMEMEKTEDİR. YİNE VETERİNER FAKÜLTELERİ ZOOTEKNİ ANABİLİM DALLARINDA LİSANSÜSTÜ ÖĞRETİM İÇİN VETERİNER FAKÜLTESİ MEZUNLARI ALINDIĞI GİBİ ZİRAAT FAKÜLTESİ ZOOTEKNİ BÖLÜMÜNÜ BİTİRENLERDE ALINMAKTADIR. YİNE ZİRAAT FAKÜLTESİ ZOOTEKNİ BÖLÜMLERİNE DE HEM BU OKUL MEZUNLARI HEM DE VETERİNER FAKÜLTESİ MEZUNLARI ALINMAKTADIR. BU ALANDA YÜKSEK LİSANS, DOKTORA VE ÜZERİ AKADEMİK ÜNVANI ALAN KİŞİLER ZATEN BU İKİ OKUL MEZUNLARIDIR.

BİRİNCİ MADDEDE AYRINTILI OLARAK AÇIKLADIĞIMIZ ÜZERE VETERİNER FAKÜLTESİ MEZUNU VETERİNER HEKİM YA DA ZİRAAT FAKÜLTESİ ZOOTEKNİ BÖLÜMÜNÜ BİTİRENLER ZOOTEKNİST ÜNVANLARINI ALMAKTADIR. BUNDAN ÖNCEKİ YÖNETMELİKLERDE YER ALAN BAZI ÜNVANLARLA İLGİLİ AÇIKLAMALARIN DİĞER ÜNVANLAR İÇİN DE AYRINTILI OLARAK YAZILMASINI GEREKLİLİĞİNİ DOĞURMAKTADIR. BU DURUMU ORTADAN KALDIRMAK İÇİN VETERİNER HEKİM VE ZOOTEKNİST OLMAK ASGARİ YETERLİLİK YAZILMIŞTIR. İDDİA EDİLDİĞİ GİBİ BU MADDELERDE DE HİÇBİR MESLEK GRUBU ÖNE ÇIKARILMADIĞI GİBİ BAŞKA BİR MESLEK GRUBU DA GERİ PLANA ATILMAMIŞTIR.

YUKARIDA BELİRTİLEN NEDENLERLE YÖNETMELİĞİN 4. MADDESİ AMİR MEVZUATLARA UYGUN OLARAK HAZIRLANMIŞ HEM DE İŞLEMLERİN DAHA DA HIZLI SONUÇLANDIRILMASINI SAĞLAMIŞTIR. DOLAYISIYLA MADDEDEKİ “TEKNİK MÜDÜR” VE “TEKNİK PERSONEL” TANIMLARININ İPTALİNİ GEREKTİRECEK HİÇBİR HUSUS YOKTUR.

4- ÖNCEKİ YÖNETMELİKLERİN OLMAYAN “KOMİSYON” TANIMI YENİ YÖNETMELİKTE KONULMUŞTUR. BUNUN AMACI İSE BİR ÇOK MADDEDE YER ALAN KOMİSYONUN HER MADDEDE AYRI AYRI AÇIKLAMASINI ORTADAN KALDIRMAKTADIR. ÖNCEKİ KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİ YÖNETMELİKLERİNİN 5,6 VE 7 MADDELERİN KOMİSYONLAR AYRI AYRI AÇIKLANARAK SÜREKLİ TEKRAR EDİLMİŞTİR.

YENİ YÖNETMELİKLE HEM KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİ YÖNETMELİĞİNİN BAZI MADDELERİNDE DEĞİŞİKLİK YAPAN 23.05.2001 GÜN VE 24410 SAYILI RESMİ GAZETE’DE YAYIMLANAN “KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK ” YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMIŞ HEM DE 14 EYLÜL 1998 TARİH VE 23463 SAYILI RESMİ GAZETE’DE YAYIMLANAN “KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK SAĞLIK KONTROL YÖNETMELİĞİ” YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMIŞTIR. <İ>BU İKİ YÖNETMELİĞİN BİRLEŞTİRİLMESİNDEKİ AMAÇ İSE BİR KONUDA ÇOK SAYIDA MEVZUAT YERİNE SADECE 1 MEVZUATIN OLUŞTURULARAK KANATLI İŞLETMECİLİĞİ YAPANLAR İLE BU KONUDAKİ DİĞER İLGİLİLERİN DAHA KOLAY OLARAK KONUYA HAKİM OLMALARINI SAĞLAMAKTADIR.

TAVUKÇULUK ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ ANKARA’DA BULUNMAKTA OLUP; 81 İL’DE HİZMET VERMESİ GEREKMEKTEDİR. DAVACI TARAFIN İDDİANAMESİNDE DE BELİRTTİĞİ GİBİ TAVUKÇULUK KONUSUNDA ARAŞTIRMALAR YAPMAKTADIR. VETERİNER KONTROL VE ARAŞTIRMA ENSTİTÜLERİ İSE BÖLGESEL DÜZEYDE BULUNMAKTADIR. YETKİLERİN İLLERE DEVREDİLMESİ ANLAYIŞIYLA KORUMA KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NDE HİÇBİR YETKİ BIRAKILMAYIP İL MÜDÜRLÜKLERİNE DEVREDİLİRKEN 81 İLİN ANKARA’DA BULUNAN TAVUKÇULUK ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜNE, BURADAN KOMİSYONA PERSONEL EKLEMEK ŞARTIYLA BAĞLI KILMAK, YENİ BİR BİRİM ÇALIŞANLARININ DİĞER İŞLETMELERİNİN RUHSATLANDIRILMASINDA ÖNEMLİ ROL ALMASI REKABET AÇISINDAN DA “4054 SAYILI REKABETİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN”A (EK-2) AYKIRI OLACAĞI KANAATİNDEYİZ.

AYNI ZAMANDA TAVUKÇULUK ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ ANKARA’DA BULUNMAKTADIR. YUKARIDA OLAYLAR BÖLÜMÜNDE AYRINTILI OLARAK AÇIKLADIĞIMIZ GİBİ KURULUŞ ÖN İZNİ RAPORU, KURULUŞ RAPORU VE AÇILMA RAPORUNUN HER ÜÇÜNDE DE TAVUKÇULUK ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜNDEN BİR UZMANIN BU KOMİSYONLARDA GÖREV ALMASI NEDENİYLE ÜLKE GENELİNDE 81 İLDE TÜM TAVUKÇULUK İŞLETMELERİNİN YERİNDE İNCELENMEYE GİDİLMESİNDE AKSAMALARA, İŞLEMLERİN UZAMASINA VE KIRTASİYECİLİĞİN ARTMASINA NEDEN OLMAKTADIR.

2000 YILINDA YÜRÜRLÜĞE GİREN “KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİ YÖNETMELİĞİ” İLE BU YÖNETMELİĞİN BAZI MADDELERİNDE DEĞİŞİKLİK YAPAN 23.05.2001 GÜN VE 24410 SAYILI RESMİ GAZETE’DE YAYIMLANAN “KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK”İN 5,6 VE 7. MADDELERİNDEKİ KOMİSYONLARDA YER ALAN “... İL MÜDÜRLÜĞÜ’NDEN BİR ZİRAAT MÜHENDİSİ (ZOOTEKNİST) VEYA BİR ZİRAAT YÜKSEK MÜHENDİSİ (ZOOTEKNİST)..” İFADELERİNİN ÇIKARILMASIDIR. BAKANLIĞIMIZA BAĞLI 81 İL MÜDÜRLÜĞÜNÜN BAZILARINDA “ZOOTEKNİST” ZİRAAT MÜHENDİSİ BULUNAMAYABİLMEKTEDİR. BU DURUMDA İŞLETMENİN ZAMANINDA KONTROL EDİLMESİNDE AKSAMALARA NEDEN OLMAKTADIR. VETERİNER HEKİM İSE BAKANLIĞIMIZA BAĞLI HER İL MÜDÜRLÜĞÜNDE MUTLAKA BULUNMAKTADIR.

SÖZ KONUSU YÖNETMELİK UYGULAMASI ESAS OLARAK SAĞLIK KONTROLLERİNE İLİŞKİN DÜZENLEMELERİ KAPSAMAKTADIR. 3285 SAYILI HAYVAN SAĞLIĞI VE ZABITASI KANUNUNUN 32 İNCİ MADDESİNE EKLENEN “İZİN VE DENETİM” BAŞLIĞI ALTINDA “HAYVANCILIK İŞLETMELERİNİN KAMU SAĞLIĞI, HAYVAN SAĞLIĞI VE GIDA GÜVENLİĞİ YÖNÜNDEN; İLGİLİ MEVZUAT KAPSAMINDA HER TÜRLÜ İZİN VE RUHSATLARININ VERİLMESİ İLE BU İŞLETMELERİN KONTROL VE DENETİMLERİ BAKANLIKÇA YAPILIR. KAMU SAĞLIĞI, HAYVAN SAĞLIĞI VE GIDA GÜVENLİĞİNE UYGUN OLMAYAN İŞLETMELERE EKSİKLİKLERİNİ DÜZELTMELERİ İÇİN SÜRE VERİLEREK UYARILIR. GEREKLİ TEDBİRLERİ ALMAYANLAR FAALİYETTEN MEN EDİLİRLER. BU HUSUSLARA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR BAKANLIKÇA ÇIKARILACAK YÖNETMELİKLE BELİRLENİR.” (DEĞİŞİK: 22.01.2004 TARİH VE 5074 SAYILI KANUNUN 32/A MADDESİ). (EK-1) AMİR HÜKÜMLERİ DE YÖNETMELİĞİN HAZIRLANMASINDA ANA GEREKÇEDİR. DAVACI TARAFINDA BELİRTTİĞİ GİBİ BU MADDENİN BİR BAŞKA PARAGRAFINDA DA 7472 SAYILI KANUN VE BU KANUNA İSTİNADEN ÇIKARILMIŞ TÜZÜĞÜN 21. MADDESİNDE “ZOOTEKNİST” ZİRAAT MÜHENDİSLERİNİN GÖREV VE SORUMLULUK ALANLARINDA SAĞLIK KONTROLÜ BULUNMAMAKTADIR. SAĞLIK KONTROLÜNÜN ESAS OLDUĞU BİR YÖNETMELİKTE DE ZİRAAT MÜHENDİSİ “ZOOTEKNİST”İN KOMİSYONDA OLMAMASI DOĞAL KARŞILANMALIDIR.

YUKARIDA BELİRTİLEN NEDENLERDEN DOLAYI YÖNETMELİĞİN 4. MADDESİ “KOMİSYON” TANIMI, AMİR MEVZUATLARA UYGUN OLARAK HAZIRLANMIŞ HEM DE İŞLEMLERİN DAHA HIZLI SONUÇLANDIRILMASI SAĞLANMIŞTIR. DOLAYISIYLA MADDEDEKİ “KOMİSYON” TANIMININ İPTALİNİ GEREKTİRECEK HİÇBİR HUSUS YOKTUR.

6- AYNI ZAMANDA TAVUKÇULUK ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ ANKARA’DA BULUNMAKTADIR. YUKARIDA OLAYLAR BÖLÜMÜNDE AYRINTILI OLARAK AÇIKLADIĞIMIZ GİBİ KURULUŞ ÖZ İZNİ RAPORU, KURULUŞ RAPORU VE AÇILMA RAPORUNUN HER ÜÇÜNDE DE TAVUKÇULUK ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜNDEN BİR UZMANIN BU KOMİSYONLARDA GÖREV ALMASI NEDENİYLE ÜLKE GENELİNDE 81 İLDE TÜM TAVUKÇULUK İŞLETMELERİNİN YERİNDE İNCELENMEYE GİDİLMESİNDE AKSAMALARA, İŞLEMLERİN UZAMASINA VE KIRTASİYECİLİĞİN ARTMASINA NEDEN OLMAKTADIR.

SÖZ KONUSU YÖNETMELİK UYGULAMASI ESAS OLARAK SAĞLIK KONTROLLERİNE İLİŞKİN DÜZENLEMELERİ KAPSAMAKTADIR. 3285 SAYILI HAYVAN SAĞLIĞI VE ZABITASI KANUNUNUN 32 İNCİ MADDESİNE EKLENEN “İZİN VE DENETİM” BAŞLIĞI ALTINDA “HAYVANCILIK İŞLETMELERİNİN KAMU SAĞLIĞI, HAYVAN SAĞLIĞI VE GIDA GÜVENLİĞİ YÖNÜNDEN; İLGİLİ MEVZUAT KAPSAMINDA HER TÜRLÜ İZİN VE RUHSATLARININ VERİLMESİ İLE BU İŞLETMELERİN KONTROL VE DENETİMLERİ BAKANLIKÇA YAPILIR. KAMU SAĞLIĞI, HAYVAN SAĞLIĞI VE GIDA GÜVENLİĞİNE UYGUN OLMAYAN İŞLETMELERE EKSİKLİKLERİNİ DÜZELTMELERİ İÇİN SÜRE VERİLEREK UYARILIR. GEREKLİ TEDBİRLERİ ALMAYANLAR FAALİYETTEN MEN EDİLİRLER. BU HUSUSLARA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR BAKANLIKÇA ÇIKARILACAK YÖNETMELİKLE BELİRLENİR.” (DEĞİŞİK: 22.01.2004 TARİH VE 5074 SAYILI KANUNUN 32/A MADDESİ) (EK-1) AMİR HÜKÜMLERİ DE YÖNETMELİĞİN HAZIRLANMASINDA ANA GEREKÇEDİR. DAVACI TARAFINDA BELİRTTİĞİ GİBİ BU MADDENİN BİR BAŞKA PARAGRAFINDA DA 7472 SAYILI KANUN VE BU KANUNA İSTİNADEN ÇIKARILMIŞ TÜZÜĞÜN 21. MADDESİNDE “ZOOTEKNİST” ZİRAAT MÜHENDİSLERİNİN GÖREV VE SORUMLULUK ALANLARINDA SAĞLIK KONTROLÜ BULUNMAMAKTADIR. SAĞLIK KONTROLÜNÜN ESAS OLDUĞU BİR YÖNETMELİKTE DE ZİRAAT MÜHENDİSİ “ZOOTEKNİST”İN KOMİSYONDA OLMAMASI DOĞAL KARŞILANMALIDIR.

YÖNETMELİĞİN 9. MADDESİ 2. FIKRASI AMİR MEVZUATLARA UYGUN OLARAK HAZIRLANMIŞ HEM DE İŞLEMLERİN DAHA HIZLI SONUÇLANDIRILMASI SAĞLANMIŞTIR. DOLAYISIYLA MADDENİN BU FIKRASININ İPTALİNİ GEREKTİRECEK HİÇBİR HUSUS YOKTUR.

6- DAVACI TARAF ISRARLA İŞLEMLERİN HIZLANDIRILMASINI AMAÇLAYARAK, 2. AŞAMADA TAMAMLANAN, YER SEÇİM İZNİ VE KURULUŞ İZNİ İÇİN GEREKLİ İŞLEMLERİN TEK BİR AŞAMADA TAMAMLANMASINI KABUL ETMEMEKTE BUNUNLA İLGİLİ AYRINTILARDAN UZUN UZUN BAHSETTİKTEN SONRA BİRDEN BİRE YÖNETMELİĞİN “KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİNİN ÇALIŞMA İZNİ İÇİN GEREKLİ BELGELER” BAŞLIKLI 10. MADDESİ (A) FIKRASINA GEÇMİŞ VE İŞLETMELERİN ÇALIŞMA İZNİ İÇİN GEREKLİ BELGELER ARASINDA “TEKNİK MÜDÜR VE SORUMLU VETERİNER HEKİMİN ATANMASINDA NOTER SÖZLEŞMESİ İSTENİLMEDİĞİ İPTALİ TALEP EDİLMİŞTİR.

DAMIZLIK KANATLI İŞLETMELERİNDE ÇALIŞANLARLA İLGİLİ SÖZLEŞME İSTENMESİ VE BU SÖZLEŞMENİN HER YIL TEKRARI, TİCARİ İŞLETMELERDE ÇOK CİDDİ MALİYETLER GETİRMEKTE, AYRICA TAKİBİ DE YAPILAMAMAKTADIR. BU NEDENLE ÖNCEKİ YÖNETMELİKLERDE YER ALAN NOTER TASDİKLİ SÖZLEŞMELER BU YÖNETMELİKTE KALDIRILARAK KAMU YARARI SAĞLANMIŞTIR.

YÖNETMELİĞİN 9. MADDESİ 2. FIKRASI AMİR MEVZUATLARA UYGUN OLARAK HAZIRLANMIŞTIR. DOLAYISIYLA MADDENİN BU FIKRASININ İPTALİNİ GEREKTİRECEK HİÇBİR HUSUS YOKTUR.

7- DAVACI TARAF BU MADDEDE 2001 YILINDA YAYIMLANAN YÖNETMELİKTE, YER SEÇİMİNDE SAĞLIK KORUMA BANDI MESAFESİNİN NET OLARAK İFADE EDİLDİĞİ HALDE BU YÖNETMELİKTE NET İFADELERİN OLMADIĞI İDDİA EDİLMEKTEDİR.

HALBUKİ BU DİĞER MADDELERDE SIK SIK 2000 YILINDA YAYIMLANAN YÖNETMELİKTE “KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİ YÖNETMELİĞİ”İNDEN BAHSEDİLMEKTEDİR. BU MADDEDE İSE BU YÖNETMELİK UNUTULMUŞTUR. ÇÜNKÜ 200 YILINDA YAYIMLANAN YÖNETMELİKTE DAMIZLIK KÜMESLERİN YERLEŞİM YERLERİNE UZAKLIĞI İÇİN GEREKLİ SAĞLIK KORUMA BANDI MESAFESİ “.... BENZERİ İŞLETMELERE VE İSKAN SAHALARINA DAMIZLIK SÜRÜLERDE EN AZ 1,5 KM., ANA DAMIZLIK SÜRÜLERDE 3 KM., BÜYÜK ANA DAMIZLIK SÜRÜLERDE 5 KM. UZAKLIKTA İZOLE BİR YERDE KURULMASI ŞARTTIR.” İFADELERİ KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİ YÖNETMELİĞİNİN BAZI MADDELERİNDE DEĞİŞİKLİK YAPAN 23.05.2001 GÜN VE 24410 SAYILI RESMİ GAZETE’DE YAYIMLANAN “KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK” ÇIKARILMIŞTIR. ÇÜNKÜ MESAFELERİN BELİRLENMESİ ANCAK KANUNLA YAPILABİLMEKTEDİR. SAĞLIK KORUMA BANDI MESAFESİ KONUSUNDA YASA DÜZENLENMESİ KONUSUNDA ÇALIŞMALAR İSE HALEN DEVAM ETMEKTEDİR.

DAVACI TARAF BU AYRINTILARDAN BAHSEDERKEN BİRDEN BİRE YER SEÇİM VE KURULUŞ RAPORUNDA ZOOTEKNİST ZİRAAT MÜHENDİSİNİN OLMADIĞI İÇİN İPTALİNİ İSTEMEKTEDİR. ANKARA TAVUKÇULUK ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ MÜDÜRLÜĞÜNDEN BİR ZİRAAT YÜKSEK MÜHENDİSİ VE İL MÜDÜRLÜĞÜNDEN BİR ZİRAAT MÜHENDİSİ “ZOOTEKNİST” İFADELERİNİN KOMİSYONLARDAN VE DOLAYISIYLA KOMİSYONLARIN DÜZENLEDİĞİ RAPORLARDAN ÇIKARILMA GEREKÇELERİ YUKARIDA 1,2,3,4,5,6 VE 7. MADDELERDE AYRINTILI OLARAK AÇIKLANMIŞTIR.

YÖNETMELİKTEKİ “EK-2 DEKİ YER SEÇİM VE KURULUŞ RAPORU”NUN İPTALİNİ GEREKTİRECEK HİÇBİR HUSUS YOKTUR.

8- BU MADDEDE DE İDDİA EK-4 “AÇILMA RAPORU” UN İPTALİNİ İSTEMEKTEDİRLER.

KOMİSYON TANIMIYLA İLGİLİ 4. MADDEDE AYRINTILI OLARAK AÇIKLANDIĞI ÜZERE;

BU İKİ YÖNETMELİĞİN BİRLEŞTİRİLMESİNDEKİ AMAÇ İSE BİR KONUDA ÇOK SAYIDA MEVZUAT YERİNE SADECE 1 MEVZUATIN OLUŞTURULARAK KANATLI İŞLETMECİLİĞİ YAPANLAR İLE BU KONUDAKİ DİĞER İLGİLİLERİN DAHA KOLAY KONUYA HAKİM OLMALARINI SAĞLAMAKTIR.

ANKARA TAVUKÇULUK ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ MÜDÜRLÜĞÜNDEN BİR UZMANIN KOMİSYONDA YER ALMAMASIYLA REKABET KANUNUNA AYKIRILIK ORTADAN KALDIRILMIŞ, İL MÜDÜRLÜĞÜNDEN BİR ZİRAAT MÜHENDİSİ “ZOOTEKNİST”İN DE ÇIKARILMASI İLE YÖNETMELİĞİN DÜZENLENMESİNE NEDEN OLAN 3285 SAYILI HAYVAN SAĞLIĞI VE ZABITASI KANUNUNU İLGİLİ MADDELERİNE UYGUNLUK SAĞLANMIŞ, İŞLEMLERİN KISA ZAMANDA SONUÇLANMASI SAĞLANMIŞ BU NEDENLE KAMU YARARI SAĞLANMIŞTIR.

YÖNETMELİKTEKİ EK-2 DEKİ “AÇILMA RAPORU” NUN İPTALİNİ GEREKTİRECEK HİÇBİR HUSUS YOKTUR.

SONUÇ OLARAK ÜLKE GENELİNDE KULUÇKAHANE VE DAMIZLIK İŞLETMELERİ TAMAMINA YAKIN KISMI RUHSATLANDIRILMIŞTIR. YETKİLERİN DAHA FAZLA MERKEZİ İDAREDE TUTULMASINDA HİÇBİR KAMU YARARI SÖZ KONUSU DEĞİLDİR. ANILAN YÖNETMELİK UYGULAMASI ESAS OLARAK SAĞLIK KONTROLÜNE İLİŞKİN DÜZENLEMELERİ KAPSAMAKTADIR. SAĞLIK KONTROLLERİNDE GEREK AB ÜLKELERİ GEREKSE DİĞER GELİŞMİŞ ÜLKELERDE SORUMLULUK VETERİNER HEKİMLERDEDİR. DAVACININ ÜLKEMİZ TAVUKÇULUK SEKTÖRÜ VE KAMU HİZMETİ AÇISINDAN YENİ YÖNETMELİĞİN ZARARINA YOL AÇTIĞINA İLİŞKİ HİÇBİR SOMUT DELİLİ BULUNMAMAKTADIR. BAKANLIĞIMIZIN YAŞANAN PROBLEMLER, DEĞİŞEN ŞARTLAR VE İHTİYAÇLARI GÖZ ÖNÜNE ALARAK YÖNETMELİKLERİ GÜNCELLEŞTİREBİLMEKTEDİR. BU YÖNETMELİK HUKUKA UYGUN, YETKİLERİ MERKEZDEN DEVREDEN, KAMU YARARI GÖZETEN, HİZMETTE VERİMLİLİĞİ ESAS ALAN VE İÇERİK OLARAK YETERLİ BİR YÖNETMELİKTİR.

NETİCE VE TALEP : AÇIKLANAN NEDENLERLE DAYANAKSIZ DAVANIN REDDİ İLE YARGILAMA GİDERLERİNİN DAVACI ÜZERİNDE BIRAKILMASINA KARAR VERİLMESİNİ ARZ EDERİM.

TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANI ADINA

MELEK ÖZKARAGÖZ
HUKUK MÜŞAVİRİ
EKLER:

EK 1- HAYVAN SAĞLIĞI VE ZABITASI KANUNU (12 SAY.)
EK 2- İÇİŞLERİ BAKANLIĞININ YAZISI (1 SAY.)
EK 3- REKABETİN KORUNMASI HAKKINDAKİ KANUN (16 SAY.)
EK 4- SAMSUN İL MÜDÜRLÜĞÜN YAZISI (2 SAY.)
EK 5- HARCIRAHLA İLGİLİ YAZIŞMALAR

Okunma Sayısı: 3277